شهرستان ها

هنرانقلاب را باید از زاویه دیگری نگاه کرد

اصفهان – یک استاد گرافیک گفت: هنر انقلاب را باید از زاویه دیگری نگاه کرد و در این زمینه خلاقیت به کار برد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاد مسعود نجابتی، مدیرمسئول کانون هنر شیعی شامگاه دوشنبه در افتتاحیه نمایشگاه «سیاه، سفید، قرمز» که در عمارت سعدی حوزه هنری استان اصفهان برگزار شد با اشاره به پیروزی جبهه حق بر باطل و تقابل همیشگی خیر و شر از ابتدای آفرینش اظهار داشت: نبرد همیشگی عقل و جهل ریشه همه موارد است و در انقلاب نیز که نظام مبتنی بر نظام الهی است و در مقابل طاغوت‌های زمان ایستاد شاهد این مقابله هستیم.

وی با اشاره به جاهلیت مدرن جامعه که بسیار پیچیده بوده و فلسفه نیز به آن کمک کرده است، گفت: اکنون کفر نیز علمی شده است و الان ما با بحث جاهلیت مدرن که هنر و رسانه نیز به آن کمک کرده است رو به رو هستیم.

نجابتی ادامه داد: انقلاب در واقع تغییر ارزشها بود و هنرمندان در پیروزی انقلاب مؤثر بودند و یکی از هنرهای شاخص در آن زمان که به کمک انقلاب آمد هنرهای تجسمی بود.

این استاد مطرح گرافیک خاطرنشان کرد: هنر تجسمی بیشترین خدمت را به انقلاب کرده است و هنرمند انقلابی توانسته با بهره گیری از هنر اسلامی بدون انحراف و اشتباه ما را به سوی اهداف انقلابی سوق دهد.

وی با اشاره به آثار استاد موحدیان عطارکه به مناسبت دهه فجر و با عنوان «سیاه، سفید، قرمز» در گالری‌های عمارت سعدی به نمایش درآمده است تصریح کرد: بسیاری از این آثار در زمانی تولید شد که هیچ‌گونه ارگانی مانند حوزه هنری یا ارشاد وجود نداشت و یک جوان ۳۰ ساله با انگیزه‌های شخصی و انقلابی به تولید آثار هنری و پوسترهای انقلابی پرداخت.

نجابتی استاد موحدیان عطار را هنرمند انقلابی خواند که همچنان بر سر اصول و ارزش‌ها ایستاده است و همه آثار ایشان به واقع تعریف هنر انقلاب است.

وی تصریح کرد: هنر انقلابی همیشه نباید المان‌های زیاد و ظاهر انقلابی داشته باشد بلکه می‌توان با پرداختن به موضوعاتی مانند عدالت و انصاف، محیط زیست، هوای سالم و موضوعات روز، هنر انقلابی را ایجاد کرد. در واقع هر جا هنر در خدمت جامعه فعالیت کند می‌توان آن را هنر انقلابی دانست.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا