شهرستان ها

هنرستان جوارکارخانه شیشه در اردکان راه‌اندازی شد

یزد- همزمان با نخستین روزهای سال تحصیلی، هنرستان جوارکارخانه ای در جوار یکی از بزرگترین کارخانه‌های شیشه جهان در اردکان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سبزواری، فرماندار اردکان در مراسم افتتاح این کارخانه اظهار داشت: راه اندازی هنرستانهای جوار کارخانه باید پرشتاب صورت گیرد، سن تولید و مدیریت باید کاهش یابد و نوجوانان در سنین کم برای آینده خود تصمیم و برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی مبتنی بر کارآفرینی اولویت دولت در سال تحصیلی جدید است، افزود: اردکان یکی از شهرهای صنعتی کشور به حساب می آید و هدف از راه اندازی این هنرستان، تربیت نیروی متخصص، متناسب با صنایع فعال است .

سبزواری با اشاره به اینکه توسعه هنرستان های فنی موجب کارآفرینی، اشتغالزایی و دستیابی به توسعه پایدار می شود، عنوان کرد: توسعه هنرستان های فنی مهمترین راهکار حل مشکل بیکاری جوانان تحصیلکرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این آیین، با بیان اینکه در استان شاهد افزایش افتتاح این نوع هنرستان‌ها هستیم، اظهار داشت: شکل گیری این مجموعه ها فاصله تحصیل تا اشتغال را بسیار کم می‌کند.

محمدکاظم رحیمی نژاد ادامه داد: توجه به هنرستان‌های جوارکارخانه‌ای و آموزش در این مجموعه‌ها به معنای فراموشی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی نیست و تمامی فعالیت‌هایی که در سایر مدارس صورت می‌گیرد، در هنرستان‌های جوارکارخانه‌ای هم مورد توجه است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا