شهرستان ها

هوای سنندج و سقز در وضعیت خطرناک قرار گرفت

سنندج- معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: با توجه به ورود توده گرد و غبار از شرق عراق به کشور شاهد کاهش دید افقی و آلودگی هوا در نقاط مختلف استان هستیم.

اقبال حمیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس اطلاعات کسب شده از همکاران شهره‌های فاقد ایستگاه و دید افقی، وضعیت ظاهری هوا و همچنین با استناد به داده‌های مأخوذه از ایستگاه‌های پایش کیفی هوا، وضعیت هوا در دو شهر سنندج و سقز خطرناک اعلام می‌شود.

وی افزود: با توجه به ورود گردو غبار تشکیل شده از شرق کشور عراق و وزش باد شدید و ورود آن از ساعت ۳ بامداد امروز شنبه به استان و داده‌های مأخوذه از ایستگاه‌های پایش کیفی هوای استان شاهد آلودگی هوا در بسیاری از مناطق هستیم.

حمیدی اعلام کرد: در دو شهر کامیاران و مریوان نیز هوا در وضعیت بسیار ناسالم است.

وی افزود: وضعیت هوا در شهر قروه نیز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و توصیه می‌شود افراد سالمند و کودکان از رفتن به فضای باز خودداری کنند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار داشت: در سایر شهرهای استان وضعیت در حد قابل قبول است و با توجه به پیش بینی هواشناسی و وزش باد پایداری این وضعیت تاغروب امروز ادامه دارد.

حمیدی افزود: روند آلودگی گرد و غبار به تدریج کاهشی و از استان خارج خواهد شد لذا از آحاد مردم تقاضا می‌شود از قرارگیری در معرض هوای آزاد و ورزش کردن جدا خودداری نمایند.

وی اعلام کرد: با توجه به شرایط قرارگیری در بحران اومیکرون، تنفس در هوای آلوده و مرطوب، احتمال تاثیرپذیری بر دستگاه تنفسی را برای افراد مسن، کودکان و افراد دارای ناراحتی قلبی ریوی و چشمی دو چندان می‌کند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا