شهرستان ها

هویت زیارتی و مشکلات زیرساختی دو مساله اصلی مشهدالرضا (ع) است

مشهد- نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مشکلات زیرساختی و صیانت از هویت زیارتی صورت‌مساله های اصلی مشهدالرضا (ع) هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مجمع نمایندگان خراسان رضوی که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت استمرار رویکرد خدمت به مردم در عملکرد مجلس دوازدهم اظهار کرد: اینکه هرکدام از منتخبان مردم استان در مجلس دوازدهم متبحر در یک حوزه تخصصی و خاص هستند، خیلی امیدوارکننده است. انتظار مردم از شما خیلی زیاد است. برای کسانی مثل شما که داوطلب خدمت در عرصه مجلس شورای اسلامی هستند، خدمت مؤثر به مردم باید نخستین هدف و راهبرد باشد؛ چه در عرصه حوزه‌های انتخابیه و چه با قانون‌گزاری در مقیاس کلان اما در اولویت‌بندی‌هایتان به موازات مردم، باید تمرکز ویژه‌ای هم بر جلب رضای الهی داشته باشید زیرا در طول تاریخ انقلاب اسلامی آن کسی توانسته در مردم‌داری موفق باشد و خدمت صادقانه انجام دهد که اخلاص دینی داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: شما آقایان باید توجه داشته باشید دولت مجری قوانین مصوب شما و صف اول خدمت به مردم است و در این شرایط، خدمت در مجلس الزاماً در سایه برخورد با دولت محقق نمی‌شود. در انتخابات پیش‌رو هر دولتی از هر جناح، جریان و نحله فکری که حاکم شد، شما تکلیف دارید از مشاجره‌های بی‌فایده سیاسی پرهیز کنید و به دولت کمک کنید حلال مشکلات مردم باشد. اصل و اساس در هر شرایط خدمت است بنابراین کمک کنید کار مردم پیش برود.

خدشه به هویت زیارتی، بزرگترین سقوط فرهنگی مشهد

وی بیان کرد: امروزه مشهد الرضا (ع) گرفتار دو چالش عمده است. چالش اول همین بحث هجمه فرهنگی همه‌جانبه‌ای است که از طرف برخی جریان‌های قدرت و ثروت به راه افتاده تا با ایجاد مراکز تفریحی نامرتبط با هویت زیارتی، سرمایه‌گذاری‌هایشان را ختم به درآمدزایی کنند. این‌ها به دنبال سود خود هستند و توجهی به هویت زیارتی شهر ندارند اما این را بدانید اگر هویت امام رضا (ع) از این شهر پاک شد، بزرگترین سقوط فرهنگی برای مشهد رقم خواهد خورد و اینجاست که همه مسئولان شهر و استان از جمله شما آقایان نماینده مردم باید متمرکز بر حفظ این هویت و مقابله با این جریان‌های منفعت‌طلب باشید.

علم الهدی ادامه داد: چالش دوم نیز مربوط به مشکلات زیرساختی شهر است. دولت باید به این جمع بندی برسد که مشهد الرضا (ع) یک شهر ملی و حتی بین‌المللی است. بنده قبلاً به آقای وزیر راه و شهرسازی گفته بودم که حتی برای یک نوبت، خودش شخصاً جاده‌های استان خراسان رضوی و به خصوص محورهای مواصلاتی مشهد الرضا (ع) را به صورت هوایی تحت رصد و نظارت قرار دهد تا از نزدیک در جریان کیفیت نازل زیرساخت‌های جاده‌ای در این استان قرار بگیرد. برای حل این مشکلات، اعتبار و توجه ملی نیاز است.

نمایندگان، مکلف به پیگیری چالش‌های مشهد هستند

امام جمعه مشهد تصریح کرد: یکی از مصیبت‌های ما در مجلس‌های گذشته همین بود که پیوست زیارتی بودجه‌ها و توجهات ملی را مشتمل بر شهرهای زیارتی می‌دانستند و تفاوتی میان مشهد با سایر شهرها قائل نبودند. حدود ۱۵ سال قبل، شهردار وقت به بنده می‌گفت فقط یک قلم هزینه جمع‌آوری زباله زائران در پیک‌های زیارتی به ازای هر فرد حدود سه هزار و ۵۰۰ تومان می‌شود که یقیناً تا به امروز این رقم چندین برابر افزایش یافته است. حالا شما بیایید این هزینه را به کل جمعیت میلیونی زائران مشهد الرضا (ع) تعمیم بدهید. این هزینه‌ها را چه کسی قرار است پرداخت کند؟ برخی می‌گویند شهرداری مکلف به تأمین این ضروریات است در حالی که واقعاً نمی‌توان برای رسیدگی به نیازهای این شهر ملی فقط بر بودجه محدود سازمان یا نهادی تکیه کرد که درآمد محلی خود را از عوارض مردم این شهر تأمین می‌کند.

وی گفت: بنده قبلاً به یکی از آقایان وزرا گفته بودم که حتی برای یک نوبت، خودش شخصاً جاده‌های استان خراسان رضوی و به خصوص محورهای مواصلاتی مشهد الرضا (ع) را به صورت هوایی تحت رصد و نظارت قرار دهد تا از نزدیک در جریان کیفیت نازل زیرساخت‌های جاده‌ای در این استان قرار بگیرد. برای حل این مشکلات، اعتبار و توجه ملی نیاز است.

علم الهدی بیان کرد: فراتر از مشهد الرضا (ع) شما باید به حوزه‌های دیگری هم توجه داشته باشید. در این استان، برخی شهرستان‌ها بافت تلفیقی دارند یعنی در یک شهر برادران اهل سنت نیز در کنار شیعیان زندگی می‌کنند که در این شرایط، باید به حل مشکلات عزیزان اهل سنت نیز اهتمام و توجه ویژه داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: مشکلات زیرساختی و صیانت از هویت زیارتی صورت مساله‌های اصلی مشهد الرضا (ع) هستند. شما مکلف به پیگیری این سرفصل‌ها هستید. این را بدانید که اگر امکانات ملی را هرکدام در حد بضاعتتان به شهر علی ابن موسی‌الرضا (ع) آوردید، هم کامل‌ترین مصداق خدمت به مردم را انجام داده‌اید و هم عنایت خاص وجود اقدس امام هشتم (ع) در سایر حوزه‌های خدمتی شامل حال شما خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا