شهرستان ها

هیچ قانونی در کشور بدون تایید نهاد شورای نگهبان اعتبار ندارد

ارومیه – عضو فقهای شورای نگهبان در ارومیه گفت: هیچ قانونی در کشور بدون تایید نهاد شورای نگهبان اعتبار ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیداحمدحسینی خراسانی ظهر سه شنبه در جلسه سرپرستان دفاتر نظارت و بازرسی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: افرادی که در شورای نگهبان هستند از نهادها و ارگان‌های مختلف بوده که بدون هیچ چشمداشتی به خدمت مشغول هستند.

وی با اشاره به اعتبار قانون با تأیید شورای نگهبان اینکه خدمت در این نهاد مقدس یک توفیق بزرگ الهی است افزود: شورای نگهبان نخست نگهبان شریعت و در مرحله دوم نگهبان و پاسداشت قانون اساسی است.

عضو فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری گفت: ظرفیت و استعدا د بالایی که مردم ایران اسلامی دارند، با بهره مندی از آیات قرآن کریم و معارف ائمه و نیز با فرصت به دست آمده به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان عزیز به دست آمده است و این توانمندی می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور راحل کند.

وی با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی به همت والای امام راحل و به پرچم داری نهضت قرآنی رهبری انقلاب و به برکت خون شهدا و مردم بخش زیادی از آیات قرآنی در جامعه به جریان افتاده است افزود: باید در زمینه بسیاری از مسائل ازجمله مباهله و حجاب از آیات قرآنی از سوی عالمان دینی و رسانه ملی روشنگری زیاد صورت پذیرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت، ما هم اکنون در سطح استان بیش از بیست هزار نفر ناظر فعال داریم که تک تک این افراد در شبکه نظارت و بازرسی، مدافعین آرای مردم سالاری دینی هستند.

حجت الاسلام ابوالقاسم موسوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وظایف شورای نگهبان افزود، شورای نگهبان همواره چشم بیدار مردم در بحث انتخابات است و شبکه نظارت همواره وقت و توان خود را در محافظت از آرای مردم قرار داده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی همچنین در رابطه با هیئت‌های نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز افزود: این هیئت‌ها هم بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا