شهرستان ها

واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی سیستان و بلوچستان

زاهدان- رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم دامپزشکی سیستان و بلوچستان از اجرای واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، محمد کریم پورمند در تشریح این خبر، افزود: فاز هشتم واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی بخش بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام، اقدام به اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور بومی در سطح کشور کرده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: عملیات واکسیناسیون نیوکاسل در طیور بومی با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت از سویه غیر بیماریزا از تولید داخلی از بیستم خرداد ماه سال جاری به صورت آشامیدنی و رایگان، در جمعیت طیور بومی استان در حال اجرا هست و این که تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از اهداف عمده این طرح، جلوگیری از انتشار ویروس به واحدهای صنعتی و کاهش کانون‌های بیماری در این واحدها و کاهش خسارت در طیور روستایی و کمک به معیشت روستاییان است.

وی خاطرنشان کرد: بیماری نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم در پرندگان است که می‌تواند ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحدهای پرورش نیمچه های گوشتی و مزارع مرغ تخم‌گذار به دنبال داشته و مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری واکسیناسیون است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا