شهرستان ها

وجود ۱۵ هزار هنرمند موسیقی در کشور/ بزرگداشت مفاخر در اولویت است

شاهرود- رئیس خانه موسیقی ایران بابیان اینکه ۱۵ هزار هنرمند موسیقی شناسنامه‌دار در کشور وجود دارد، گفت: در هر شرایطی بزرگداشت موسیقی‌دانان برجسته باید در اولویت‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا نوربخش شامگاه پنج شنبه در مراسم بزرگداشت استاد موسیقی و تار شاهرودی حبیب الله صالحی به میزبانی مجتمع مهر شاهرود ضمن بیان اینکه علیرغم شرایط روحی که همه ما را این روزها درگیر خود کرده اما توجه و بزرگداشت موسیقی از فرهنگ و هنر هیچ وقت نباید از یاد برود و همیشه باید جز اولویت‌ها قرار گیرد، ابراز داشت: فرهنگ و هنر تنها چیزی که ما قرن‌ها و سده‌ها و هزارها به آن می‌بالیم و در همه جهان دارای اهمیت است لذا در هر شرایط این مهم یعنی پاسداشت مفاخر موسیقی در اولویت خواهد بود.

وی ضمن بیان اینکه همیشه از بزرگان موسیقی ذکر و یاد استاد صالحی وجود داشت، افزود: هر فردی که می‌خواست در کلاس درس استاد جلیل شهناز حضور یابد ابتدا می‌بایست از حضور این استاد موسیقی کسب علم می‌کرد و به نوعی خلیفه ایشان محسوب می‌شد.

رئیس خانه موسیقی ایران با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار نفر هنرمند موسیقی شناسنامه دار شناخته شده در کشور وجود دارد، ابراز داشت: در روزگاری متأسفانه زندگی می‌کنیم که به ویژه نسل جوان هر روز بیش از گذشته با بیشینه فرهنگی خود بیشتر فاصله می‌گیرند.

نوربخش با بیان اینکه گوش موسیقی جوانان نسل امروز خراب شده است، تصریح کرد: بعضی مواقع آثاری را می‌شنویم که می‌فهمیم چقدر از سوی نسل جوان مورد توجه است و با خود می‌پرسیم چه طور می‌شود که با آن بیشینه و سلیقه به چه روزی افتادیم اما همین که به یک بزرگداشت یک ردیف دان و استاد برجسته موسیقی می‌رسیم نشان می‌دهد که هنوز هستند افرادی که دل در گرو موسیقی اصیل مملکت دارند.

وی افزود: امیدواریم شرایطی پیش بیاید که نسل جوان ما هم بیشتر موسیقی خوب بشوند و به آن توجه کنند آنگاه می‌توان به دوران خوب و باشکوه موسیقی گذشته بازگشت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا