شهرستان ها

ورود سامانه بارشی و توده غبار به سمنان/حساس‌ها بیرون نیایند

سمنان- فعالیت سامانه بارشی و تداوم غبارآلودگی در استان سمنان مهمترین پدیده جوی است که از سوی سازمان هواشناسی برای ۲۴ ساعت اخیر پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد ورود سامانه بارشی و توده غبار به سمنان شرایط را برای ۳۴ ساعت اخیر، تغییر خواهد داد هم اکنون غبار شرایط نامناسبی را برای مرکز استان و برخی دیگر از نقاط استان سمنان پدید بیاورد که تردد را برای افراد و گروه‌های حساس، بیماران تنفسی و قلبی و… دشوار کرده است.

هواشناسی استان سمنان با پیش بینی فعالیت سامانه بارشی و تداوم غبارآلودگی در این استان هشدار زرد اعلام کرده است و سامانه کم فشار از سمت غرب وارد استان شده و به نظر می‌رسد سرعت وزش باد نیز در ۲۴ الی ۴۸ ساعت آتی افزون شود.

پیش بینی هواشناسی برای مرکز استان طی امروز آسمان کمی ابری تا قسمتی ابری و غبارآلود است و بیشینه و کمینه دمای هوا نیز ۲۹ و ۱۷ درجه بالای صفر است شرایط در گرمسار نیز مشابه است غبار وارد این شهر شده و کاهش دید را شدیداً تجربه می‌کند بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار نیز برای امروز کاملاً مشابه سمنان خواهد بود. وزش باد سه کیلومتر بر ساعتی نیز به نظر نمی‌رسد که بتواند غبار را از شهر گرمسار دور سازد.

ورود سامانه کم فشار به استان سمنان

شرایط در شاهرود متفاوت است دمای هوای فعلی مرکز شهرستان ۱۷ درجه بالای صفر عنوان شده و وزش باد ۱۴ کیلومتر بر ساعتی هوای نسبتاً خنکی را ایجاد کرده است البته فعلاً از غبار و ابر در شاهرود خبری نیست هر چند پیش بینی می‌شود طی ۲۴ ساعت آتی غبار و آلاینده‌ها و سپس سامانه کم فشار بارشی وارد این شهرستان شود.

دامغانی‌ها نیز شرایط مشابهی را دارند آسمان طی ۲۴ ساعت آینده صاف تا نیمه ابری و غبارآلود خواهد بود و باید شاهد ورود سامانه کم فشار بارشی از عصر امروز به دیار صد دروازه باشیم. آسمان شهمیرزاد برای ۲۴ ساعت آتی از سوی هواشناسی صاف تا نیمه ابری و غبارآلود اعلام شده و بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۴ و ۹ درجه بالای صفر گزارش شده است شهمیرزاد شب‌های نسبتاً خنکی را به نسبت این موقع سال تجربه می‌کند.

دمای هوا در میامی نیز طی ۲۴ ساعت آتی اندکی کاهش می‌یابد به خصوص این کاهش در کالپوش محسوس است بیشینه و کمینه دمای هوای میامی برای امروز ۲۵ و ۱۳ درجه بالای صفر است و غبار و آلاینده‌ها و سپس سامانه کم فشار بارشی کم کم وارد این شهرستان نیز خواهد شد و در نتیجه جمعه شب و شنبه صبح غبار آلودی را شاهد خواهیم بود.

در نهایت استان سمنان با دو پدیده روبرو است نخست ورود غبار و آلاینده‌ها که بیشتر در سمت غرب استان وجود دارد و سپس سامانه کم فشار بارشی که در استان استقرار پیدا کرده و شرایط را برای ۲۴ ساعت آتی دچار تغییر خواهد کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا