شهرستان ها

وزش باد و گرد و خاک پدیده غالب جوی در خراسان رضوی است

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد و گردوخاک پدیده غالب جوی در خراسان رضوی است که از روز جمعه مجدد به تدریج بر سرعت وزش آن و غلظت گردوخاک معلق در هوا افزوده خواهد شد.

آیدا فاروقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، امروز نیز وزش باد شدید (پاره‌ای نقاط طوفان) با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید با احتمال خسارت ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: همچنین بر میزان ابرناکی نیز افزوده شده که بخصوص در مناطق کوهستانی شمال غرب استان رگبار پراکنده باران و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: ضمن اینکه به تناوب وزش باد و گردوخاک پدیده غالب جوی است که مجدداً به تدریج از جمعه بر سرعت وزش آن و غلظت گردوخاک معلق در هوا افزوده خواهد شد.

فاروقی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا پنجشنبه از اوایل وقت قسمتی ابری به تدریج صاف بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و داورزن با بیشینه دمای ۴۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۲۲ و ۳۲ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بجستان ۶۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا