شهرستان ها

وصول ۱۰۸ درصد درآمدهای استان مرکزی در سال گذشته

اراک-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: ۱۰۸ درصداز وصول درآمدهای استان مرکزی سال گذشته محقق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوربخش عسگری عصر شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۱۵ میلیارد تومان وصول درآمد داشت که نسبت به سال قبل از آن ۲ برابر افزایش یافته‌است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: ۱۰۸ درصد وصول درآمدهای استان مرکزی سال گذشته محقق شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۵ هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان درآمد وصولی امسال برای استان مصوب شده که پیش بینی می‌شود این درآمدها محقق شود، گفت: مبادله بودجه هفت طرح امسال به استان اختصاص یافته که تخصیص آنها در استان باید انجام شود.

عسگری افزود: ۸۰ درصد بودجه کشور امسال در ردیف‌ها و طرح‌های ملی اختصاص یافته که این مهم نیازمند پیگیری دستگاه‌ها دارد.

وی ادامه داد: کل اعتبارات استان مرکزی یک هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان است و کل اعتبارات استان امسال ۴۸ درصد و سه درصد نفت و گاز نیز ۱۰۸ درصد افزایش یافته و قانون متوازن یک نیز امسال ۲۳ درصد رشد داشته‌است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اضافه کرد: از محل اعتبارات استانی امسال ۴۹۳ میلیارد تومان به این استان اختصاص یافته که نسبت به پارسال ۱۴ صدم درصد افزایش یافته‌است.

وی بیان کرد: ۲۸۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات متوازن یک و ۴۶۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت و گاز امسال به استان مرکزی اختصاص یافته‌است.

عسگری با بیان اینکه ۷۱ درصد اعتبارات استانی یا الزامی یا قانون خاص است، گفت: سه هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان منابع مالی از محل ارزش افزوده سال وارد استان شده که در بین دهیاری‌ها و شهرداری‌ها توزیع شده‌است.

وی ادامه داد: اعتبارات هزینه‌ای امسال ۴۰ درصد نسبت به سال قبل و ۱۸ درصد نسبت به عملکرد رسد داشته‌است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: حقوق، مزایا و عیدی امسال برای تمامی دستگاه‌های استان مرکزی پیس بینی شده‌است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا