شهرستان ها

وضعیت آبی امسال آذربایجان شرقی مناسب است

تبریز- مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: وضعیت آبی امسال استان مناسب است، ۳۵۰۰ میلی متر امسال بارش داشتیم که حدود ۱۰ درصد از میانگین درازمدت افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف غفارزاده عصر سه شنبه در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت اظهار کرد: تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت اهمیت بسزایی دارد و مانند دیگر انرژی‌ها نیست که از دیگر استان‌ها بتوان آن را تأمین کرد و دولت سیزدهم در این راستا زیربنایی حرکت کرد که تأثیر آن را در تولید، اقتصاد و رفاه مردم خواهیم دید.

وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید به بخش آب استان در سفر اول مصوبات خوبی داشت تا طرح‌هایی که ۱۰ سال از عمر آنها می‌گذاشت با تأمین اعتبار پایان یابد.

غفارزاده اضافه کرد: در سه سال گذشته ۹ هزار میلیارد تومان در بخش آب هزینه شده و بسیاری از طرح‌ها که سال‌ها روی زمین مانده بود به نتیجه رسید و ۱۲ هزار هکتار شبکه پایاب در شهرستان‌ها به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: ۲۵ کیلومتر با تأمین اعتبار از رینگ ۲۷ کیلومتری به اتمام رسیده و باقی آن نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد و رینگ شرقی تبریز هم که سه مخزن را به هم متصل می‌کند آغاز شده و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

غفارزاده افزود: در خصوص آب کلان شهر تبریز که از زرینه رود تأمین و به تبریز منتقل می‌شود ۱۸۰ کیلومتر فاصله است که ۱۲۰ کیلومتر لوله بتنی آن با قطر دوهزار برای پایداری آب تعویض و لوله‌های فولادی جایگزین آن شده است.

وی گفت: برای آبرسانی شهرستان جلفا نیز تصفیه خانه هادی شهر در حال ساخت است که ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

غفارزاده به افتتاح سد قیز قلعه سی خداآفرین هم اشاره و بیان کرد: این سد آخرین طرحی بود که توسط رئیس جمهور شهید به بهره برداری رسید و آب آن به سد خدا آفرین انتقال یافت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی را وضعیت آبی امسال استان را مناسب دانست و گفت: ۳۵۰۰ میلی متر امسال بارش داشتیم که حدود ۱۰ درصد از میانگین درازمدت افزایش یافته، منابع آبی و سدها نسبت به سال گذشته وضعیت آب استان ۳۰ درصد بهتر و ۷۰ درصد سدها پر شده است.

وی افزود: در بخش آب که شامل آبرسانی به شهرها، شبکه پایاب و شده‌است که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد کارهای تعریف شده دولت‌های گذشته که باقی مانده بود به پایان رسیده و مابقی آن نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا