شهرستان ها

وضعیت ذخایر آب در استان زنجان وارد مرحله قرمز شد

زنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با توجه به افزایش دما و مصرف بالای آب شرب ذخایر آبی این استان در وضیعت قرمز قرار گرفت.

علیرضا جزءقاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با توجه به افزایش دما و مصرف بالای آب شرب ذخایر آبی این استان در وضیعت قرمز قرار گرفت، تاکید کرد: برای جلوگیری از قطع آب شهروندان در مکصرف آب صرفه جویی کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان از شستوشی حیالط، خودرو و آبیاری درختان با آب شرب جداخوداری کنند، افزود: در تابستان یک مشترک در روستا سه برابر یک شهروند زنجانی آب مصرف می‌کند و باید موضوع مدیریت مصرف آب در جامعه فرهنگسازی شود.

جزء قاسمی ادامه داد: با وجود اینکه امسال شاهد افزایش‌ها بارش‌ها بودیم اما میزان آن در استان زنجان نسبت به میانگین بلند مدت ۷.۵ درصد کاهش دارد و این موضوع اهمیت مدیریت مصرف آب و کاهش تقاضا را برجسته می‌سازد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: الگوی بارندگی نیز در استان تغییر کرده و به جای برف بیشتر شاهد بارش باران هستیم و از طرفی پراکندگی بارش نیز در استان یکسان نبوده و در برخی نقاط بارندگی خوبی را شاهد بودیم اما در برخی نقاط کمبود بارش داریم که این موضوع در روان‌آب‌ها و سایر موارد تأثیر دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا