شهرستان ها

وضعیت مناطق اشغالی فلسطین همچنان ناپایدار است

اصلاندوز- امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: وضعیت مناطق اشغالی فلسطین همچنان ناپایدار است و دشمن حداقل با ۱۰۰ هزار نیرو پشت مرز غزه آرایش نظامی گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن محکوم کردن جنایت‌های ددمنشانه اخیر رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین به تحلیل موانع حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه پرداخت و اظهار کرد: رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه در طول حیات جعلی خود همانند برهه کنونی در تنگنا قرار نگرفته بود.

وی با بیان اینکه وضعیت در مناطق اشغالی فلسطین همچنان ناپایدار است، گفت: ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که حداقل ۱۰۰ هزار نیرو را پشت مرز غزه مستقر کرده و تجهیزات و تانک‌های نظامی، در پشت مرز غزه آرایش نظامی گرفته‌اند.

امام جمعه اصلاندوز بیان کرد: شواهد حکایت از احتمال مداخله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی درون باریکه غزه است و هاآرتص نیز اعلام کرد که نتانیاهو در تماس تلفنی با «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که تصمیم به ورود زمینی به غزه دارد.

جعفرزاده با بیان اینکه بی‌تردید مهم‌ترین مانع ورود رژیم صهیونیستی وضعیت اسرای این رژیم است که اکنون در اختیار نیروهای مقاومت فلسطین قرار دارد، ادامه داد: منابع صهیونیستی تعداد اسرای اسراییلی در دست حماس را تا ۱۰۰۰ نفر اعلام کرده‌اند و در مقابل نیروهای مقاومت فلسطینی تعداد اسرا را بسیار بیشتر می‌دانند.

ناپدید شدن ۷۵۰ اسراییلی در جریان حمله برق‌آسای عملیات طوفان‌الاقصی»

وی افزود: بر اساس گزارش منابع عبری‌زبان حداقل ۷۵۰ اسراییلی در جریان حمله برق‌آسای عملیات طوفان الاقصی ناپدید شده‌اند و احتمال این که بخشی از این مفقودشدگان در میان اسرا در اختیار نیروهای فلسطینی باشند، بسیار زیاد است.

امام جمعه اصلاندوز بیان کرد: ورود زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه می‌تواند به قیمت جان اسرای صهیونیست منجر شود و هزینه چند برابری را روی دست اشغالگران به جا گذارد از این رو، تعداد بسیار زیاد اسرا و فشار خانواده‌های آنان برای حفظ سلامتی و جان اسرا یکی از موانع ورود زمینی صهیونیست‌ها به باریکه غزه است.

جعفرزاده با بیان اینکه نوار غزه با جمعیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری خود یکی از پرتراکم‌ترین مناطق جهان است، اضافه کرد: در این باریکه جغرافیایی ساختمان‌های چند طبقه و کوچه‌ها و خیابان‌های تو در تو بسیار زیاد است، در این وضعیت متراکم، جنگ شهری برای صهیونیست‌ها بسیار دشوار خواهد بود و از نظر جغرافیایی امکان پیشروی زمینی چندان میسر نیست، چون کمین چریک‌ها و نیروهای تک‌تیرانداز در ساختمان‌ها می‌تواند باعث جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در شهرهای نوار غزه شود.

اشغال باریکه غزه با واکنش منفی متحدان اروپایی رژیم جعلی روبرو خواهد شد

وی با تبیین نقش و آثار فشار بین‌المللی و افکار عمومی جهان در این موضوع ادامه داد: اشغال باریکه غزه هم‌چنین با واکنش منفی و احتمالی متحدان اروپایی رژیم جعلی منجر خواهد شد، بیشتر کشورهای اروپایی، شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در کرانه باختری را به عنوان اشغالگری می‌دانند و با توجه به قطعنامه سازمان ملل، باریکه غزه را متعلق به فلسطینی‌ها دانسته و مخالف اشغال این منطقه از سوی صهیونیست‌ها هستند. از این رو اروپا با تل آویو در جهت اشغال غزه همراهی زیادی ندارد.

امام جمعه اصلاندوز هراس از واکنش محور مقاومت به عنوان یکی دیگر از عوامل برشمرد و تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی صهیونیست‌ها برای شروع عملیات زمینی به سطح واکنش گروه‌های مقاومت به ویژه حزب‌الله لبنان برمی‌گردد. در شرایط کنونی حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی عملیات‌های پراکنده‌ای علیه اسرائیل انجام داده است و بیشتر این عملیات هشدارهایی برای ممانعت از عملیات زمینی است.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: رژیم غاصب، نیز هنوز خاطره شکست در سال ۲۰۰۶ در جنگ ۳۳ روزه در برابر حزب‌الله را مقابل خود می‌بیند. در صورت شروع عملیات زمینی، حزب‌الله لبنان می‌تواند با ورود به این جنگ تمامی معادلات را تغییر دهد، ایران نیز تهدید کرده است که صبر مقاومت حدی دارد.

جبهه انقلابی باید با آرایش جنگ رسانه‌ای با تولید محتوای متناسب وارد عمل شود

رییس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز در بخش‌های دیگر خطبه‌ها با تبیین جنگ روایت‌ها علیه مقاومت فلسطین گفت: در مواجهه با شبهه‌افکنی‌های اخیر که بخش عمده آن تلاش‌های رسانه‌ای است طبیعی است که رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی جبهه انقلابی باید با سازماندهی و آرایش جنگ رسانه‌ای با تولید محتوای متناسب وارد عمل شوند.

وی افزود: خوشبختانه همراهی اکثریت مردم حتی اکثر جناح‌های داخل کشور و نیز فضای عمومی افکار عمومی جهانی از یک سو و چابک‌تر شدن جبهه رسانه‌ای انقلاب تا حدودی نیرنگ‌های تبلیغاتی صهیونیست‌ها و پیاده‌نظام رسانه‌ای او را خنثی کرده است که این کافی نیست و در این رابطه نیاز به آرایش قرارگاهی و فعالیت قرارگاهی بر اساس نقشه عملیات رسانه‌ای است که باید بدان توجه شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا