شهرستان ها

وظیفه اصلی شیعیان روشنگری و بیان فضائل حضرت علی(ع) است

یزد- امام جمعه یزد گفت: امروز وظیفه اصلی شیعیان روشنگری در مورد زندگی و بیان فضائل حضرت علی(ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه هماهنگی جشن های دهه امامت ضمن قدردانی از اهتمام مسئولان استان یزد به موضوع غدیر اظهار کرد: هم و غم دوستداران امیرالمومنین (ع) همواره این بوده که شخصیت و اقدامات عظیم آن حضرت باقی بماند و هم و غم دشمنان او نیز این بوده که اجازه ندادند که نامی از علی (ع) باقی بماند.

وی با بیان اینکه دشمنان علی (ع) آن حضرت را منزوی کرده بودند، افزود: امروز ما شیعیان وظیفه داریم رسالت خود را در مقابل مسئله ولایت به ویژه ولایت حضرت علی (ع) اجرا کنیم و انقلاب ما مقدمه ساز این شناخت و بصیرت بوده است.

ناصری ادامه داد: با این انقلاب دنیا تحرک پیدا کرده و نسبت به مسائلی نظیر ولایت شناخت بیشتری پیدا کرده است.

امام جمعه یزد بیان کرد: امروز وظیفه ما روشنگری و بیان فضائل حضرت علی (ع) و بیان واقعیت ولایتی که حضرت محمد (ص) برای ما مطرح کردند.

وی عنوان کرد: اگر در دنیا مسئله ولایت شناخته شده بود، بسیاری از مسائل حل می شد اما این موضوع تنها برای شیعه معنا دارد زیرا ما منتظر ظهور هستیم تا منجی بیاید و جامعه را به ولایت الله برساند.

ناصری ادامه داد: اقدامات برنامه ریزی شده برای زنده نگه داشتن غدیر بسیار خوب و حائز اهمیت است اما در کنار آن باید دو موضوع تبیینی نیز داشته باشیم که هر دو دستور پیامبر اکرم (ص) است.

وی تصریح کرد: یکی تبیین مسئله غدیر و شرح و تفسیر شکل گیری آن و استناد این واقعه به آیات و روایات است که متاسفانه بسیاری از آن بی اطلاع هستند. اگر بتوانیم حدیث غدیر را تبیین کنیم و آن را به صورت جزوه و کتاب در اختیار اقشار مختلف قرار دهیم.

آیت‌الله ناصری، مسئله دوم را تبیین حدیث ثقلین اعلام کرد و گفت: این حدیث متواتر است و هم اهل سنت و هم شیعیان به آن پرداخته‌اند و باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا