شهرستان ها

ولایت حضرت‌ علی (ع)در واقعه تاریخی غدیر تثبیت شد

ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در جریان واقعه تاریخی غدیرخم، عید ولایت و امامت ، ولایت حضرت‌ علی (ع) تثبیت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی پیش از ظهر جمعه در مراسم جشن عید غدیر که در مصلای حضرت رسول اکرم ص شاهین دژ برگزار شد، با اشاره به واقعه غدیر خم و تشریح بخش‌هایی از این رویداد دینی، اظهارکرد: اگر غدیر نبود و پیامبر اکرم (ص) حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی نمی‌کرد و یا این واقعه انکار می‌شد، باید بر وجود نقص در دین اسلام معتقد می‌شدیم.

وی افزود: دین اسلام که برای هر امور کوچک و بزرگ حتی خوابیدن، لباس پوشیدن و برخورد با دیگران دستور ویژه‌ای دارد غیرممکن است که به مسئله جانشینی پیامبر اکرم (ص) و ولایت امیرالمومنین بی‌توجه باشد.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه محکم‌ترین دلیل مسئله غدیر علاوه بر روایات و آیات، عقل و منطق است، گفت: اگر واقعه غدیرخم نبود در واقع دین‌اسلام هم ناقص بود و یا این‌گونه به نظر می‌رسید که این مهم توسط پیامبر بیان نشده، اما در واقع غدیر خم روز اکمال دین و اتمام نعمت است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه در روایات اهل سنت و شیعه به موضوع غدیر اشاره شده است، اظهار کرد: در غدیر خم، مسئله دوستی و محبت مدنظر نبود بلکه مسئله ولایت، امیری و حاکم بودن علی بن ابیطالب (ع) مطرح شده است.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) به دلیل سرکشی به یتیمان، پدر یتیمان و زنان بیوه لقب گرفته بود، ادامه داد: آن کسی که دوستدار و پیرو اهل بیت (ع) است باید در عمل آن را ثابت کند و باید تقوای الهی داشته و خدا ترس باشد و از خدا اطاعت کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به ویژگی‌های مؤمنان و شیعیان واقعی افزود: داشتن تواضع و خشوع نخستین ویژگی شیعه امیرالمومنین است.

وی اضافه کرد: ذکر و یاد خدا، نماز خواندن و روزه گرفتن، دستگیری از نیازمندان و فقرا و همچنین احسان و رسیدگی به مستضعفان و نیازمندان، یاریگر برادر مؤمن در روزهای سخت و عدم آزار رساندن به همسایگان از دیگر ویژگی شیعیان واقعی است.

حجت‌الاسلام ن قریشی اظهار کرد: صداقت و راستگویی در تمامی امور، امانتدار بودن و عدم خیانت در امانت از ویژگی‌های دیگر شیعیان عیب پوشی دیگران و بیان محاسن و نیکی‌های افراد از دیگر مشخصات بارز شیعه واقعی است.

حجت الاسلام مرادی امام جمعه شاهین دژ نیز در این مراسم ضمن تبریک عید امامت و ولایت گفت: این روز به دلیل انتصاب امیرالمؤمنین ع به خلافت عالم و آدم از سوی خداوند و ابلاغ پیامبر گرامی اسلام ص به‌عنوان مهم‌ترین عید مسلمانان به‌خصوص پیروان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) محسوب می‌شود.

مدیحه سرایی مداحان اهل بیت و تبیین فضائل حضرت علی (ع) پایان بخش این مراسم بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا