شهرستان ها

٣٠ درصد از مقطع تحصیلات دانشگاهی باید مهارتی می‌شدند

ارومیه – رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: ٣٠ درصد از مقطع تحصیلات دانشگاهی در برنامه ششم توسعه باید مهارتی می‌شد که متأسفانه به کمتر ١٢ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب عبدالله زاده عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر رسالت‌های مهارتی مجموعه افزود: بر اساس تصمیم دانشگاه هیچ مرکز جدیدی مگر با شرایط و تأیید اشتغال دایر نخواهد شد و مجوزی هم صادر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در این دانشگاه در سال‌جاری تحصیلی در مقایسه با سال گذشته که یک هزار و ۳۱۰ دانشجو بود، رشد ۲۸ درصدی دارد، افزود: متوسط کشوری رشد پذیرش دانشجو ۲۴ درصد بوده که این استان سهم مثبت و بالاتر از میانگین کشور در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه ۴۵ هزار و ۸۴۰ نفر از این دانشگاه از سال ۱۳۷۴ تاکنون فارغ التحصیل شده‌اند، ادامه داد: تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی چهار هزار و ۴۹ نفر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی با بیان اینکه حدود یک هزار مدرس کددار در مراکز آموزش عالی سطح استان تدریس می‌کنند، گفت: کرونا لطمه بزرگی به دانشگاه‌های مهارتی زد و باعث اُفت شدید مجموعه شد.

وی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی در این دانشگاه اضافه کرد: سال‌های گذشته حتی یک دوره برگزار نشد ولی امسال تاکنون ٢٧ دوره کوتاه مدت برگزار شده یا در دستور کار قرار گرفته و رویدادهای شتابی بشدت در حال گسترش است.

جواد صدقی معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی هم در این نشست در خصوص پذیرش تکمیل ظرفیت گفت: ثبت نام دوره کارشناسی از چهارم تا چهاردهم و کاردانی از هفتم تا هفدهم دی ماه در چهار حوزه مدیریت و خدمات اجتماعی، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی با ١٣۴ کد رشته و ظرفیت ۹ هزار و ۶۰۰ نفر برای ١۵ مرکز موجود استان با ۶٠ درصد کاردانی و ۴٠ درصد کارشناسی انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز علمی کاربردی مدیریت صنعتی ارومیه نیز در این نشست گفت: به دنبال ارتقای شاخص و کیفیت هستیم و هم اکنون در این دانشگاه ۴۹۴ دانشجو در حال تحصیل هستند.

مهدی عبدی پور با بیان اینکه از این تعداد ۱۵۶ نفر خانم و بقیه مردان هستند، ادامه داد: امسال ۲۵۶ دانشجو در مهرماه در این مرکز جذب و پذیرش شدند.

۱۵ مرکز در استان در زمینه پذیرش دانشجو زیر نظر این دانشگاه فعالیت دارند. این دانشگاه برای بهمن ماه امسال ۱۳۴ کد رشته با ظرفیت ۹ هزار و ۶۰۰ نفر دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا