شهرستان ها

٧۶٣۰ کشاورز هرمزگانی برای دریافت خسارت سیل به بانک‌ها معرفی شدند

بندرعباس-مدیرکل بحران استانداری هرمزگان با اشاره به حمایت دولت از کشاورزان خسارت دیده در سیل گفت: تعداد۷هزار و ۶۳۰نفر از کشاورزان خسارت دیده سیل نیز جهت دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حسن زاده صبح دوشنبه در کارگروه بررسی و تصمیم گیری پیرامون پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان هرمزگان در خصوص بارش‌های اخیر و خسارت های ناشی از سیل به کشاورزان، اظهار داشت: دولت سیزدهم با هدف حمایت از کشاورزان اعتباری بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان در اجرای بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه برای کشاورزانی که در سیل اخیر خسارت دیده اند با تضمین نامه بانک مرکزی ابلاغ کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: تعداد ۷ هزار و ۶۳۰ نفر از کشاورزان خسارت دیده سیل نیز جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد به بانک های عامل کشاورزی، ملت، تجارت، مسکن و پست بانک معرفی شدند.

حسن زاده به تسهیلات بانکی و ضمانتنامه بانکی اشاره کرد و اظهار داشت: ضمانتنامه این تسهیلات بانکی به صورت زنجیره ای بوده است.

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان عنوان کرد: ۳ هزار ۲۴۹ نفر از کشاورزان که در سیل خسارت دیده اند تا کنون موفق به دریافت تسهیلات بانکی شدند.

حسن زاده گفت: از محل اعتبارات بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور نیز ۱۹ میلیارد تومان به استان هرمزگان تخصیص داده شده است که تاکنون ۸۰ درصد آن جذب شده و پس از اعلام به سازمان بحران کشور مجدداً اعتبار جدید ابلاغ خواهد شد.

وی در پایان بیان داشت: با توجه به اینکه هرمزگان معمولاً هر ساله دچار مخاطره طبیعی سیل می‌شود یکی از راهکارهای حمایت و جبران خسارت بیمه محصولات کشاورزی است که توصیه می شود کشاورزان استان در این خصوص اهتمام لازم داشته باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا