شهرستان ها

پایه قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است

اراک-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پایه قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح پنج شنبه در درس تفسیر نهج البلاغه در اشاره به خلقت حضرت آدم (ع) اظهار داشت: خلقت حضرت آدم (ع) به صورت آفرینشی مستقل بوده است و نظریه‌ای که اشاره به خلقت انسان به صورت غیر مستقل دارد، صحیح نیست و اینکه برخی خلقت و آفرینش انسان را به یک موجود زنده نسبت می‌دهند، نظریه درستی نیست و برخلاف مبانی دینی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: موضوع دیگر که بسیار موضوع دارای اهمیتی است به رزق و روزی مرتبط است و انسان به صورت اجمالی دارای دو نوع روزی مادی و معنوی است که روزی مادی مرتبط با همان روزمرگی‌های انسان و آنچه ظاهری به دست می‌آورد و روزی معنوی شامل عنایات الهی به انسان در مسائل معنوی و اخروی است و آنچه باعث سعادت و رستگاری انسان می‌گردد.

وی ادامه داد: رزق علاوه بر ماهیت اصلی خود، وسیله‌ای هم برای آزمایش و امتحان نیز تلقی می‌شود که غنی را با شکرگذاری و کمک به فقرا و فقیر را از جهت صبر و بردباری امتحان می‌کند و دنیا را خداوند زینت و زیبایی قرار داده است تا به وسیله آن بتواند اعمال افراد را سنجش کند که این سخن، مضمون آیه قرآن کریم می‌باشد.

امام جمعه اراک اضافه کرد: علاقه و دلبستگی به دنیا، ریشه تمام اشتباهات و گناهان انسان می‌باشد و اگر انسان خود را از وابستگی به دنیا دور نکند در دام بسیاری از گناهان قرار می‌گیرد و حدیث «حُبُّ الدُّنْیا رَأْسُ کُلِّ خَطِیئَة» به این مطلب اشاره دارد.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت توجه و بهره مندی از ایام محرم و صفر بیان کرد: سیره و زندگی اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا راهگشای زندگی بشریت است و ترویج فرهنگ عاشورا عامل سعادت جوامع اسلامی خواهد بود.

دری نجف آبادی افزود: امام حسین (ع) الگوی اخلاق، ایثار و ازخودگذشتگی هستند و تدبیر ایشان موجب احیای ارزش‌های اسلامی شد و پایه قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تاکید کرد: ملت عاشورایی ایران و خصوصاً مردم استان مرکزی در طی دو ماه محرم و صفر با آمادگی صد در صد برای عزاداری‌ها و مناسبت‌ها حاضر شوند و بار دیگر فرهنگ حسینی و عاشورایی را در جامعه زنده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: کاروان بزرگ اخلاص، معنویت، اخلاق، اقتدار و بصیرت به برکت مردمی با فرهنگ دینی و انقلابی باید همچون گذشته بدرخشد و عزاداری‌های مردم برکات فراوانی برای اسلام و جامعه خواهد داشت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا