شهرستان ها

پاییز پارس‌آباد به یمن قدوم و عطر شهدای گمنام بهاری شد

پارس‌آباد- مردم شهیدپرور پارس‌آباد مغان هم‌زمان با ایام فاطمیه از پیکر پاک ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس استقبال کردند تا پاییز این شهرستان به یمن قدوم لاله‌های خونین بهاری شود.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها؛ بابک آدیگوزلی: به برکت ایام فاطمیه شهرستان پارس‌آباد این روزها میزبان ۲ شهید گمنام است که همزمان با اکثر نقاط کشور مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند که برای شهرستان پارس آباد نیز افتخاری بزرگ است که میزبان ۲ شهید گمنام است و این شهدا همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خاکسپاری خواهند شد.

از بدو ورود شهدای گمنام به شهرستان مرزی پارس آباد مردم ولایی و انقلابی و شهید پرور پارس آباد میزبان خوبی برای شهدا بودند و با شاخه‌های گل به پیکر این شهدای تازه تفحص شده نثار کردند.

با ورود شهدای گمنام به میدان سردار سلیمانی ورودی شهر پارس آباد چشمان مردم برای دیدن پیکر پاک و مطهر این شهدا بارانی شده و شهرستان پارس آباد غرق در ماتم و عزا شد.

قشرهای مختلف مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان، بزرگ و کوچک و همه مردم ولایی و همیشه در صحنه پارس آباد به میدان آمدند و همچون نخستین روزهای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با غیرت و صلابت حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدای این مسیر مقدس شدند و این شهدای گمنام را همچون فرزند شهید خود به آغوش کشیدند.

استقبال پرشکوه مردم مرزدار شهرستان پارس آباد از شهدای گمنام نشان داد ملت تا آخرین قطره خون خود پای آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی هستند و حضور پرشور مردم توطئه دشمنان را همواره خنثی می‌کند.

حضور متفاوت خانواده‌های معظم شهدا با تمثال عکس فرزندان، پدرانشان در این مراسم و شروه خوانی مادران شهدا جلوه خاصی به مراسم استقبال از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس داده بود.

آئین استقبال از کاروان شهدای خوشنام دفاع مقدس زیر بارش باران به میزبانی اقشار مردم ولایتمدار پارس آباد حال و هوای معنوی را در این شهرستان تازه کرده و مردم با استقبال عاشقانه این آلاله‌های زهرایی را بوسه باران کردند.

آحاد مردم شهید پرور و انقلابی پارس آباد اعم از شهرها، بخش‌ها، روستاها، مدارس و ادارات و همه و همه در زیر باران و در هوای سرد پاییزی از طلوع آفتاب تا بامداد به استقبال از ۲ شهید گمنامی آمدند که سال‌ها قبل برای استقلال و آزادی وطن جان خود را فدا کرده بودند و الحق که پاییز پارس آباد به یمن قدوم و عطر شهدای گمنام بهاری شده است.

حفظ نظام اسلامی و ولایت فقیه از واجبات الهی است

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد در حاشیه مراسم استقبال از شهدای گمنام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مردم ولایی شهرستان پارس آباد با حضور پرشکوه خود در مراسم استقبال این یار دیرین انقلاب و شهید گمنام سنگ تمام گذاشتند.

وی گفت: حضور این شهید موجب انسجام و وحدت میان آحاد مردم است و باعث می‌شود بار دیگر این موضوع برایمان یادآوری شود که حفظ نظام از واجبات است و همگی باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

امام جمعه شهرستان پارس آباد ادامه داد: برای اینکه مقداری از شرمندگی در مقابل رشادت‌های بزرگی که شهدا انجام دادند کم کنیم، لازم است که راهشان را ادامه داده و در مسیر آن‌ها حرکت کنیم.

هم‌مسلکی اشک و باران در استقبال از شهدا

در مراسم استقبال از این شهدای سرافراز مادرانی بودند که آرام آرام برای شهیدان گمنام لالایی زمزمه می‌کردند و مادرانه برایش می‌گریستند.

یکی از صحنه‌های جالب و تأثیرگذار این بود که در حاشیه این مراسم مادر شهید مفقودالاثری که خود را مادر این شهید می‌دانست خالصانه و با تمام وجود به یاد فرزند خویش و تمام شهدای گمنام اشک می‌ریخت.

الحق که مادران شهدای مفقودالاثر همچنان با هر زنگ خانه‌ای با شوق و امید به سوی در می‌روند تا شاید یوسفی پشت در بوده و به کنعان بازگشته باشد و چه بسیار مادرانی که چشم انتظار، چشم بر روی این دنیا بستند.

بله مادران شهدای مفقودالاثر به مادران شهدای گمنام مبدل شده‌اند چرا که می‌دانند این شهدای گمنام دارای مادرانی هستند که همانند آنها منتظر بازگشت فرزند خود هستند و بر این اساس همانند یک مادر بر پیکر مطهر شهدای گمنام حاضر می‌شوند و خود را مادر این شهدا می‌دانند.

پروردگار به شهدا مادرانی داد که با تأسی و الگو گرفتن از حضرت فاطمه (س)، فرزندانی چون عباس (ع) تربیت کردند که فدای حسینِ زهرا (س) شوند تا مبادا آسیبی به اسلام برسد.

یکی از مادران مفقودالاثر در استقبال از شهدا که بعد از سال‌ها هنوز چشم انتظار پیکر پاک فرزند شهیدش است. وقتی با او هم‌کلام می‌شویم هنوز دل‌تنگ فرزند و چشم انتظار بازگشت او است.

این مادر سالهاست که چشم انتظار دیدن فرزندش است به همین دلیل هر شهیدی که به استان می‌آید تا لحظه دفن کردن در خاک در آغوش این مادر است و از خود جدایش نمی‌کند.

گویا این مادر با دیدن این شهدا دلتنگی اش برای فرزندش کمتر می‌شود و گویا فرزند خود را به آغوش کشیده است فرزندی که بیش از چندین سال است مادر را چشم انتظار گذاشته است در حقیقت مفقودالاثر نیست بلکه این شهید جاوید الاثر است.

این مادر شهید در ادامه با اشاره به اینکه دلم برای فرزندم تنگ شده افزود: آرزویم قبل از مرگ بازگشت پیکر فرزندم است تا به اندازه تمام سال‌هایی که نبود در آغوش بگیرم و بعد به خاک بسپارم.

مادر شهید که در تمام مراسم تشییع شهدا و حتی شهدای گمنام حضور دارد می‌گوید: شاید یکی از این شهدای گمنامی که مهمان این شهرستان می‌شوند فرزندم باشد برای همین در این مراسم شرکت می‌کنم تا مرا ببیند و بداند هنوز چشم انتظارش هستم.

پاییز پارس‌آباد به یمن قدوم و عطر <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b4%d9%87%d8%af%d8%a7%db%8c-%da%af%d9%85%d9%86%d8%a7%d9%85'>شهدای گمنام</a> بهاری شد

پارس آباد ۲۵۶ شهید را تقدیم انقلاب کرده است

جابر جهان بین فرماندار شهرستان پارس آباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، عنوان کرد: نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی که جان خود را برای پیروزی انقلاب فدا کرده اند وظیفه همه دولتمردان و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه استقبال از پیکر پاک و مطهر باشکوه شهدای گمنام برگ زرین دیگری بر افتخارات شهرستان پارس آباد است، افزود: شهرستان پارس آباد ۲۵۶ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

مردم شهید پرور این دیار با حضور پرشور و باشکوه در آئین تشییع این دو شهید سرافراز اسلام بار دیگر با آرمان‌های آنان تجدید پیمان کردند و نشان دادند که مردم همیشه دلشان با شهدا است.

مردم مرزدار شهرستان پارس آباد خصوصاً عشایر غیور این خطه با حضور پرشکوه خود خواستار این پیام به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند که آگاه باشند و بدانند فداکاری‌ها و ایثارگری این بزرگواران در دوران هشت سال دفاع مقدس نسل به نسل و سینه سینه به نسل‌های آینده انتقال داده شده و مردم ایران اسلامی هیچ گاه آنها را فراموش نخواهند کرد.

میزبانی از شهدای گمنام افتخاری بزرگ برای مردم است

سرهنگ پاسدار علی پیرجاهد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پارس آباد نیز در حاشیه این مراسم، بیان کرد: بار دیگر رحمت و نعمت پروردگار شامل حال مردم ولایت مدار شمال استان اردبیل شده و مردم این خطه مرزی در ایام فاطمیه میزبان دو شهید گمنام است.

وی گفت: از زمان حضور شهید در سطح شهرستان پارس آباد تا زمان تشییع برنامه‌های متعددی در نقاط مختلف شهرستان پیش بینی شده است.

سرهنگ پیرجاهد افزود: پیکرهای پاک و مطهر این شهیدان از مناطق مختلف جبهه تفحص شده و بنا داریم که در ایام فاطمیه (س) مراسمات معنوی با حضور پیکر مطهر این شهید گمنام در جمع هیأت‌های مذهبی، دانش آموزان و دانشجویان و آحاد مردم برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به میمنت و برکت حضور دو شهید گمنام شهرستان تعداد ۴۵ نفر پزشک، دندانپزشک و پرستار بمدت دو روز در محلات زیرنهرتراب و آزادگان و محله کودشیمایی پارس آباد خدمات صلواتی داشتند.

یکی از جوانان دانشجو در مراسم استقبال از شهدای گمنام در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شهدا با ایثار و از خود گذشتگی امنیت و آرامش را به کشور و ملت ایران هدیه کردند و ما همواره مدیون خون پاک شهدا هستیم و به واسطه ایثار و فداکاری شهدا هست که امروز در امنیت به تحصیل علم و تحصیل می‌پردازیم.

پاییز پارس‌آباد به یمن قدوم و عطر <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b4%d9%87%d8%af%d8%a7%db%8c-%da%af%d9%85%d9%86%d8%a7%d9%85'>شهدای گمنام</a> بهاری شد

شهدای گمنام نماد اقتدار نظام هستند

بهروز فخیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه شهرستان پارس آباد مغان ۲۵۶ شهید سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، تصریح کرد: نزد باری تعالی هیچ امری بالاتر از این نیست که انسان جان خود را در راه اسلام بدهد که شهدا شجاعانه این کار را انجام دادند و به همین دلیل مظهر عدالت هستند.

فخیمی با اشاره به اینکه شهیدان نماد اقتدار ملت و سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، عنوان کرد: پیکر یکی از شهدای گمنام متعلق به جوان ۳۰ ساله عملیات کربلای ۴ و منطقه ام الرصاص است که در روستای ایران آباد شهرستان پارس آباد به خاک سپرده خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پارس آباد ادامه داد: شهید گمنام دیگر نیز متعلق به نوجوان ۱۸ ساله عملیات والفجر مقدماتی و منطقه فکه است که در شهرک غفاری کشت و صنعت و دامپروری مغان به خاک سپرده خواهد شد.

مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور شهرستان پارس آباد در واپسین روزهای فصل عاشقی، عشق ورزیدن را نشان دادند، به گونه‌ای که سردی هوا و باد و باران دلیلی بر نشستنشان در خانه نبود و میزبان خوبی برای میهمانانش بودند.

مردم شهرستان پارس آباد که از ساعتها پیش انتظار پیکر پاک شهدای گمنام بودند با ذبح گوسفند و نوحه خوانی و سینه زنی و استقبال گرم و با شکوه یک بار دیگر خاطرات دوران دفاع مقدس را زنده کردند.

عطر شهدای گمنام در مدارس پارس آباد پیچید

الله بخش نجفی مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه فضای مدارس شهرستان در ایام فاطمیه آکنده به عطر شهیدان شده است، اظهار کرد: حضور شهدا در مدارس و در بین دانش آموزان و معلمان، رایحه ایثار و مقاومت را ماندگار می‌کند تا گامی مؤثر در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه مردم پارس‌آباد در هشت سال دفاع مقدس ۳۴ شهید دانش‌آموز را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: امروز دانش آموزان ما باید رهروان صادق شهدا باشند و وصایا و زندگینامه آنان را سرلوحه و سرمشق زندگی خود قرار دهند تا از مسیر اسلام و انقلاب منحرف نشوند.

بهتر است بدانیم که این شهدا در حساس‌ترین شرایط، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا امروز امنیت و آرامش بی بدیلی را شاهد باشیم که ضرورت دارد در این مقطع حساس ما وصیت شهدا را مورد توجه قرار دهیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا