شهرستان ها

پخش پویانمایی «مرحمت بالازاده» آغاز شد

اردبیل- بعد از سال‌ها انتظار پخش پویانمایی شهید نوجوان «مرحمت بالازاده» از طریق شبکه استانی اردبیل و شبکه ملی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل عصر یکشنبه در مراسم آغاز پخش پویانمایی «مرحمت بالازاده» در شبکه سبلان اردبیل اظهار کرد: این پویانمایی از طریق شبکه سبلان و شبکه امید برای نوجوانان استان و کشور پخش می‌شود تا نسل نوجوان و جوان بیشتر با زوایای زندگی شهید مرحمت بالازاده آشنا شوند.

سید محسن لطیفی تصریح کرد: این پویانمایی طولانی‌ترین تولید پویانمایی در سطح کشور است که در ۵۲ قسمت تهیه و تدارک دیده شده که قرار است در هر قسمت و در ۱۱ دقیقه زوایای مختلفی از زندگی نوجوان وارسته شهید مرحمت بالازاده به نمایش گذاشته شود.

وی گفت: نویسندگی این اثر فاخر بر عهده علی حسن‌زاده بوده تا با کارگردانی عباس‌زاده این اثر فاخر بعد از سال‌ها انتظار و مراحل تولید، آماده پخش و عرضه شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل افزود: در این اثر فاخر هنری علاوه بر به تصویر کشیده شدن زندگی این نوجوان ۱۳ ساله، سه سال حضور او در جنگ و مراحل صدور مجوز برای این نوجوان با هدف حاضر شدن در جبهه‌های حق علیه باطل تصویرسازی شده تا نوجوانان امروز این شهید وارسته را الگو و مرام خود قرار دهند.

لطیفی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهید مرحمت بالازاده از روستای «چای گرمی» قصد عزیمت به جبهه‌های حق علیه باطل را داشته و با مجوز صادر شده از سوی مقام معظم رهبری که در آن زمان رئیس جمهور کشورمان بود، توانست در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شده و با فداکاری، ایثار و رشادت مردانگی مردان غیرتمند این دیار را به تصویر بکشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل اضافه کرد: تلاش صدا و سیمای مرکز اردبیل بر این است تا با تولید چنین آثار فاخر و ارزشمند زمینه انتقال فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه و به نسل‌های آینده مهیا کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا