شهرستان ها

پرداخت بیش از ۸ هزار فقره وام ازدواج در زنجان

زنجان-مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به افزایش مشارکت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۸ هزار فقره وام پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد بازرگان، ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان اظهار کرد: دستگاه‌ها مکلف شده بودند تا ۲۰ درصد از فضاهای فرهنگی و رفاهی خود را برای برگزاری مراسم ازدواج در اختیار زوج‌ها قرار دهند که این موضوع باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه زنجان در پرداخت تسهیلات ازدواج رتبه چهارم کشور را دارد، ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۱۳ هزار و ۳۳۰ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که ۶۷ درصد از آن‌ها معادل ۸ هزار و ۸۶ فقره از این وام بهره‌مند شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای تسهیلات فرزندآوری را ۱۹ هزار و ۴۰۹ نفر برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۷ هزار و ۵۱۰ فقره معادل ۳۹ درصد تسهیلات پرداخت شده است.

بازرگان از برگزاری رویداد توانمندسازی «همنا» هم‌افزایی و مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان خبر داد و گفت: این رویداد ویژه تشکل‌ها و سمن‌ها دهم آذرماه در زنجان برگزار می‌شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه زنجان نیز در این جلسه به طرح همسفر تا بهشت در راستای اعزام زوج‌های دانشجو به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: در بیست و پنجمین دوره این طرح ۳۱۹ نفر از دانشگاه‌های مختلف استان ثبت‌نام کردند که بیشترین فروانی در مقطع کارشناسی است.

حجت‌الاسلام علی قره‌داغی با اشاره به اینکه طرح «دردانه» با هدف تکریم زوج‌های دانشجوی دارای فرزند نیز برگزار می‌شود، بیان کرد: در این طرح نیز ۷۵ مورد از استان زنجان ثبت‌نام کردند که به واجدان شرایط وام قرض‌الحسنه ۱۵ میلیون تومانی اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این سپرده پس‌انداز به نام فرزند به مبلغ ۲ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و قابل برداشت در سن ۱۸ و با امکان افزایش موجودی از طرف والدین نیز در نظر گرفته شده و هدیه یک میلیون تومانی به مادر پرداخت می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا