شهرستان ها

پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی برای نوسازی بافت‌های فرسوده

گرمی- معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری ایران گفت: ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای نوسازی بافت فرسوده از طریق بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی عصر سه‌شنبه در جریان بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهری در گرمی اظهار کرد: دولت حمایت همه‌جانبه را با هدف احیای بافت‌های فرسوده و تقویت نظام خدماتی در این حوزه انجام می‌دهد که با همراهی بانک‌ها، پرداخت تسهیلات برای طرح‌های بازآفرینی و تولید مسکن در مناطق بافت فرسوده در اولویت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در کنار پرداخت ۴۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب طرح اسکان و نوسازی در زمان جابجایی واحدهای مسکونی مقرر شده تا از محل تسهیلات نهضت ملی مسکن برای بافت فرسوده نیز منابع ۳۰۰ میلیون تومانی پرداخت شود.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری ایران از پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات ویژه بافت فرسوده برای متقاضیان و ساکنان این مناطق خبر داد و گفت: ۱۵۰ میلیون تومان از این تسهیلات با نرخ صفر درصد و مابقی نیز با نرخ پایین به متقاضیان ارائه می‌شود تا امکان ساخت و احیای واحدهای مسکونی در این مناطق فراهم آید.

آئینی افزود: در کنار تلاش وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تولید مسکن و احیای بافت‌های فرسوده، در محلات مختلف به ویژه هدف طرح‌های بازآفرینی، آسفالت‌ریزی و بهسازی معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها هدف‌گذاری شده و ما در شهرستان گرمی و انگوت تأمین منابع را در کنار تأمین قیر رایگان به میزان کافی انجام می‌دهیم.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم معابر خاکی شهرستان‌های گرمی و انگوت که نیاز به آسفالت و بهسازی دارند، تا ۲ سال آینده از طرح‌های در نظر گرفته شده در این بخش بهره‌مند شده و اهداف توسعه‌ای را با همکاری دستگاه‌های متولی شاهد باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا