شهرستان ها

پرستاران نمونه استان قم تجلیل شدند

قم- مراسم روز پرستار با حضور جمعی از پرستاران استان قم در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار و از پرستاران نمونه کشوری و استانی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم بزرگداشت روز پرستار به مناسبت سالروز میلاد عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) با حضور مهدی مصری ریاست دانشگاه و معاونین وی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، محمدی رئیس صندوق رفاه وزارت بهداشت، عادلی رئیس سازمان نظام پزشکی، حجت‌الاسلام طاهری رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از پرستاران استان در صحن حضرت زهرا (س) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد.

مجلس و دولت حل مشکلات جامعه پرستاری را با جدیت دنبال کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری در این مراسم با بیان اهمیت کار و شغل پرستاری اظهار داشت: پرستاران بار سنگین غم و رنج سختی‌های بیماران خود را بر دوش دارند و تمامی حالات پر نوسان بیمار روی پرستار تأثیرگذار است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به مشکلات جامعه پرستاری اشاره و ابراز داشت: مجلس و دولت وظیفه رفع این قشر از جامعه سلامت را دارند که از جمله این مشکلات می‌توان به عدم پرداخت به‌موقع کارانه و تعرفه‌های پرستاران، پایین بودن مبلغ اضافه‌کاری و اضافه‌کاری‌های اجباری اشاره کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مسائلی چون کمبود امکانات، فراوانی مشکلات، بار سنگین رسیدگی به بیماران وظایف پرستاران را سنگین‌تر کرده و حتی در بسیاری از موارد پرستاران هستند که در اوقات شبانه‌روز به‌ویژه شیفت‌های شب و مواقعی که کمبود پزشک داریم این کمبود را جبران می‌کنند.

وی با تأکید بر انسان دوستانه بودن کار پرستاران گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی و دولت بتوانند قدردان زحمات شبانه‌روزی جامعه پرستاری باشند و بتوانند بخشی از تلاش‌های شبانه‌روزی و زحمات این بخش از جامعه سلامت را با پرداخت به‌موقع کارانه‌ها و اضافه‌کاری آنان جبران کنند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به پرداخت نشدن معوقات کارکنان ازجمله معوقات پرستاران طی چند ماه گذشته گفت: باید مجلس به‌عنوان وکیل مردم و خادم ملت، برای حل مشکلات جامعه پرستاری نهایت تلاش خود را انجام دهد.

دستورالعمل تعرفه‎‌گذاری خدمات پرستاران در برنامه هفتم توسعه با جدیت دنبال شود

احمد امیر امیرآبادی فراهانی نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار اظهار داشت: باید دست در دست هم دهیم و با همدلی و همراهی یکدیگر مسائل و مشکلات جامعه پرستاری را در دولت و مجلس در سطوح مختلف حل کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: قطع به‌یقین حل مشکلات جامعه پرستاری سبب ایجاد انگیزه بیشتر آنان برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی می‌شود.

وی مطرح کرد: باید مشکلات جامعه پرستاری با برقراری جلسه‌ای با حضور مسئولان نظام پرستاری استان مطرح و این مشکلات جهت رفع به مسئولان و مدیران رده بالای کشوری انتقال یابد.

امیرآبادی فراهانی با تأکید بر اینکه باید قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران در برنامه هفتم توسعه جز برنامه‌های اصلی قرار گیرد، گفت: در حال حاضر پرداخت تعرفه بسیار پایین است و عدد قابل‌توجهی نیست که امیدواریم با اعضای منتخب هیئت‌مدیره نظام پرستاری جدید اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان پرداخت همه مشکلات پرستاران و همچنین کارکنان هستیم، ابراز داشت: همه این مشکلات به اعتبارات دولت برمی‌گردد که امیدواریم با همدلی و اتخاذ تمهیدات لازم مشکلات کارمندان در سطوح مختلف رفع شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا