شهرستان ها

پروانه ساخت در «شهرک الهیه اردبیل» صادرات می‌شود

اردبیل – استاندار اردبیل گفت: مشکلی در تأمین زیرساخت‌های «شهرک الهیه اردبیل» وجود ندارد و به زودی پروانه ساخت در این شهرک صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی ظهر چهارشنبه در نشست بررسی روند اجرای زیرساخت‌ها و صدور پروانه در شهرک الهیه اظهار کرد: مشکلی در تأمین زیرساخت‌های شهرک الهیه اردبیل وجود ندارد و شهرداری به زودی می‌تواند روند صدور پروانه‌های احداث را برای متقاضیان ادامه دهد.

وی با اشاره به مساعدت تمامی دستگاه‌های اجرایی اردبیل در تسهیل روند اجرای زیرساخت‌ها و صدور پروانه در شهرک الهیه خاطرنشان کرد: با انجام هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب، برق، گاز و مخابرات، مقدمات اجرای شبکه‌های زیرساختی در شهرک الهیه اردبیل آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: شهرداری اردبیل به زودی می‌تواند روند صدور پروانه‌های احداث را برای متقاضیان در شهرک الهیه ادامه دهد.

عاملی با تاکید بر اینکه تعیین برنامه‌های مشخص و کارشناسی در تعیین و شبکه‌گذاری‌های زیرساختی در این شهرک تصریح کرد: در تأمین آب برای شهرک الهیه مشکلی وجود ندارد و مقدمات لازم برای مطالعات و اجرای تصفیه‌خانه نیز انجام می‌شود.

وی گفت: در راستای اجرای زیرساخت‌ها، اداره راه‌وشهرسازی هم نسبت به تأمین زمین مورد نیاز برای دستگاه‌های خدمات‌رسان اقدام می‌کند.

استاندار اردبیل ادامه داد: باید در ساخت و ساز شهرک با نظم و نظام خاص و منطبق بر شهرسازی و معماری ایرانی، اسلامی تدبیری درست اندیشیده شود تا با در نظر گرفتن افق ۴۰ تا ۵۰ ساله بتوان خدمات‌رسانی را در کنار ایجاد معابر، خیابان‌ها و کوچه‌های مناسب انجام داد.

عاملی ضرورت تقویت اعتماد بیشتر به مهندسان را با رعایت ضوابط و مقررات ساخت و ساز و شهرسازی یادآور شد و بیان کرد: برخلاف سایر شهرک‌ها، باید ضوابط ساخت و ساز در این شهرک از سوی سازندگان مورد توجه قرار گرفته و دستگاه‌های متولی به ویژه شهرداری و راه و شهرسازی نظارت درستی را در این حوزه انجام دهند.

وی به کمبود فضای سبز و فقر مطلق در برخی از شهرک‌ها و مناطق شهری اشاره کرد و افزود: در شهرک‌های جدید باید توسعه فضای سبز به شکل درست انجام شود تا یک اقدام و فعالیت مطلوب و مناسب را شاهد و ناظر باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا