شهرستان ها

پرورش خبرنگاران تخصصی جزء برنامه‌های خانه مطبوعات قزوین است




رئیس خانه مطبوعات استان قزوین گفت: برای جبران خلاء نداشتن خبرنگاران تخصصی دعوت از استادان خبر و پرورش خبرنگاران تخصصی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات استان قزوین، دیدار هیات مدیره خانه مطبوعات استان قزوین با نماینده ولی فقیه در استان پیش از ظهر امروز برگزار شد.

سید مصطفی جعفری در این دیدار با اشاره به روند انتخابات خانه مطبوعات گفت: دو لیست صنفی در این انتخابات شرکت داشتند که در  نهایت 9 نفر به عنوان عضو اصلی و 6 نفر به عنوان علی‌البدل به خانه راه پیدا کردند.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین ادامه داد: خانه یک تشکل صنفی است و برای خبرنگاران کار صنفی انجام می‌دهد، از لحاظ ثبتی فقط دوره اول اقدام به ثبت کرده بود و دیگر دوره‌ها اقدام به ثبت نکرده بودند که در این دوره، روند قانونی ثبت انجام شد.

وی عنوان کرد: از تمام اعضای خانه مطبوعات حمایت می‌شود و سعی داریم افراد فعال در حوزه رسانه را شناسایی کرده و برای عضویت در خانه دعوت کنیم.

اهمیت توجه به معیشت خبرنگاران

این مسئول رسانه‌ای با اشاره به اهمیت آموزش و داشتن خبرنگاران تخصصی اظهار کرد: خبرنگارانی که داریم آموزش‌های مقدماتی دیده و در جلسات مختلف حضور پیدا می‌کنند، اما خبرنگار تخصصی حوزه‌های مختلف در استان کم است.

وی ادامه داد: رفاه و معیشت اصحاب رسانه هم دارای اهمیت است، بیشتر اصحاب رسانه فاقد حداقل حقوق و بیمه تامین اجتماعی هستند، مسئولین رسانه‌ها هم از لحاظ چاپ، تولید محتوا و اجاره دفتر مشکل دارند که حل این مشکل به توجه و حمایت در سطح وزارت‌خانه نیاز دارد.

جعفری تاکید کرد: در این دوره سعی داریم، کمیته آموزش، رفاهی و حقوقی را فعال کنیم، البته برای پیشبرد اهداف به حمایت نیاز داریم.

روابط عمومی‌ها لیست خبرنگاران را از ارشاد یا خانه استعلام بگیرند

وی با بیان اینکه بخشی از وجود خبرنگارنماها که صرفا برای دریافت رپورتاژ فعالیت دارند به روابط عمومی دستگاه‌ها و ارشاد ارتباط دارد، گفت: مواردی داریم که روابط عمومی‌ها افرادی که سالیانی است در حوزه خبر فعالیت ندارند را دعوت می‌کنند.

رئیس خانه مطبوات استان قزوین ادامه داد: انتظار داریم روابط عمومی‌ها استعلام خبرنگارها را از حوزه تخصصی که اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و یا خانه مطبوعات است پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: صدور آی‌دی کارت برای فعالین رسانه‌ای در زیربخش‌های مربوطه مانند خبرنگار، مدیر مسئول، مسئول خبرگزاری یا روزنامه سراسری هم از دیگر برنامه‌هایی است که در خانه مطبوعات پیگیری می‌شود.

در این دیدار اعضای حاضر در جلسه دغدغه‌ها و مشکلات اصحاب رسانه را مطرح کردند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا