شهرستان ها

پروژه‌های اولویت‌دار اربعین ۱۴۰۳ ایلام تأمین اعتبار می‌شود

ایلام-معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: پروژه‌های اولویت‌دار اربعین ۱۴۰۳ ایلام تأمین اعتبار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمجید میراحمدی معاون وزیر و رئیس ستاد اربعین کشور در جلسه ستاد اربعین‌حسینی استان ایلام عنوان کرد: بار اصلی اربعین‌حسینی و این حماسه عظیم بر دوش ستاد اربعین استان ایلام است که بیش از ۵۰ درصد تردد از این استان صورت می‌گیرد و بدین‌وسیله از استاندار محترم و همه اعضای ستاد اربعین استان قدردانی می‌کنم.

وی ضمن تأکید بر این‌که فرماندهی اربعین در استان با استاندار ایلام است، خاطرنشان کرد: هر امکاناتی که برای برگزاری کنگره اربعین وارد استان می‌شود باید با اطلاع و هماهنگی استاندار ذخیره‌سازی، مصرف و مدیریت شود.

رییس ستاد اربعین کشور از تأمین اعتبار پروژه‌های اولویت‌دار اربعین‌حسینی در ایلام خبر داد و گفت: روشنایی کمربندی غربی مهران، محصور کردن مرز به طول ۳۰ کیلومتر، تکمیل پل کنجان‌چم، تکمیل شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب مهران، شش‌خطه کردن بزرگ‌راه قدس (حد فاصل پل زائر تا پایانه شهید سلیمانی) و تکمیل ساختمان مرزبانی از پروژه‌های اولویت‌دار اربعین در استان ایلام است که در مدت زمان باقی‌مانده تا اربعین، تامین اعتبار خواهند شد.

وی تاکید کرد: از ظرفیت واقعی ناوگان حمل و نقل و اتوبوس وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در اربعین‌حسینی استفاده خواهد شد و نرخ مصوب کرایه اتوبوس از اول ماه صفر اعلام می‌شود.

میراحمدی بیان داشت: راهداری و امور حمل و نقل، شرایط رفاهی، تامین آب سرد و موضوع سرمایش در پایانه برکت جهت رفاه حال زائران برای تحمل معطلی‌های احتمالی در ایام اربعین، در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی شهیدی مظلوم بود که با خون خود، حیات مجددی به حرکت و پیشرفت نظام اسلامی بخشید.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: شهید رئیسی مردم را امیدوار کرد که نظام می‌تواند با داشتن مدیران جهادی، مردمی و کاربلد کارگشای مشکلات مردم باشد.

وی عنوان کرد: شهادت آیت‌الله رئیسی نیز جریان خدمت را شتاب بخشید و حماسه عظیمی در کشور ایجاد شد به گونه‌ای که مردم در طیف‌ها و جریانات سیاسی مختلف همگی به ادامه مشی شهید جمهور توسط رئیس‌جمهور آینده تاکید کرده و به کسی رای می‌دهند که از جنس ایشان باشد. شهید رئیسی نیز مثل شهید بهشتی تحول عمیقی در مردم ما و جهت‌گیری‌های سیاسی جامعه ایجاد کرد.

میراحمدی با اشاره به بحث انتخابات، یادآورشد: در انتخابات پیش رو باید هوشیار بود که نظام مدیریتی که آیت‌الله رئیسی با شهادت خویش آن را تثبیت کرد، دچار تغییر نشود که اگر بشود کشور و مردم دچار خسارت خواهند شد.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم و در راس آن شهید رئیسی اعتقاد و اهتمام زیادی به تکمیل زیرساخت‌های اربعین داشت به نحوی که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین فقط در استان ایلام هزینه شده است.

رییس ستاد اربعین کشور اضافه کرد: باید با کار میدانی و تلاش شبانه‌روزی، اربعین پیش‌رو را برای مردم آسان و امن کنیم و مدیران در تامین آب خنک، درمان گرمازدگی و عدم توقف زائران در حین ورود و خروج، تمهیدات لازم را اتخاذ کنند. مسئولان استانی توجه داشته باشند که در دهه اول محرم نیز که تردد زائران زیاد خواهد شد آب خنک، سرویس‌های بهداشتی و سایر ملزومات را پیش‌بینی کنند.

وی تصریح کرد: در اربعین امسال مدیریت گرمای هوا و تامین آب آشامیدنی بسیار مهم است و برای مدیریت بهتر آن، قرارگاه آب برای اربعین در مرز مهران تشکیل شده است.

میراحمدی تاکید کرد: برای آموزش به زائران، کلیپ‌های آموزشی و بهداشتی با محتوای مناسب جهت عبور ایمن از مرز با توجه به گرمای هوا، در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا