شهرستان ها

پروژه «زنجان من» در راستای حکمرانی دیجیتال اجرایی می‌شود

زنجان- استاندار زنجان گفت: پروژه «زنجان من» در راستای حکمرانی دیجیتال اجرایی می‌شود و در کشور الگوسازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر سه‌شنبه در دیدار با معاون حکمرانی الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری سازمان اداری و استخدامی اظهار کرد: تصور عموم از حکمرانی دیجیتال دولت الکترونیک است که دستگاه‌های دولتی از سیستم‌های الکترونیک بهره‌مند باشند اما برای تحقق این حکمرانی باید پا را فراتر از این بگذاریم.

وی یادآور شد: طبق تعاریف، حکمرانی دیجیتال به کار بستن تکنولوژی دیجیتال برای اجرای قواعد، بررسی، نظارت و کاربست و بازخورد آن و سایر موارد است.

استاندار زنجان تصریح کرد: حکمرانی دیجیتال یک موضوع فرآیندی است و تلاش می‌کنیم ساز کار این حکمرانی را با استفاده از زیرساخت‌ها و سکوی دیجیتال (پلتفرم‌ها) در استان ارتقا بدهیم.

وی پروژه «زنجان من» را یکی از بسترها در حوزه حکمرانی دیجیتال در استان خواند و گفت: در قالب این طرح خدمات مختلف به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه می‌شود و در واقع بستری است که کدسازی‌ها در آن انجام شده و سایر فعالیت‌ها در آن شکل می‌گیرد.

افشارچی با بیان اینکه این بستر قابلیت نظارت و بازرسی نیز دارد، عنوان کرد: به عنوان مثال یکی از دغدغه‌های فعلی نانوایان هستند که مردم خود مراجعه و کیفیت نان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و به طور هوشمند به مخاطب پیغام از مراحل مختلف کار از جمله ثبت درخواست، ارجاع به کارشناس و مراحل بعدی ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه با حمایت سازمان اداری و استخدامی اجرا می‌شود و قرار است به عنوان الگو در سراسر کشور نیز اجرا شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: با توسعه حکمرانی دیجیتال مشارکت و نقش مردم نیز در فرآیندها پر رنگ می‌شود و در این بستر می‌توان بازخوردهای شهروندان را از نحوه ارائه خدمات دریافت کرد.

وی ادامه داد: در این راستا حرکت ما به سمتی است که علاوه بر اینکه خدمات را به شکل الکترونیکی به مردم ارائه دهیم بتوانیم از همین طریق بازخوردهای مردمی را هم در خصوص خدمات، دریافت کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا