شهرستان ها

پلان مدیریتی باغ جهانی عباس آباد تهیه شد

بهشهر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از تهیه پلان مدیریتی مجموعه میراث جهانی باغ عباس آباد در بهشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق برزگر شامگاه پنجشنبه در دیدار با فرماندار، امام جمعه و مدیران شهرستانی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار این شهرستان چه از نظر طبیعی و چه از نظر تاریخی، اظهار داشت: شهرستان بهشهر در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی دقیق و جامع در همه بخش‌ها صورت گیرد، تصریح کرد: تعامل بین فرماندار، مدیران شهرستان و رئیس میراث فرهنگی این شهرستان برای رسیدن به برنامه‌های هدفمند می‌تواند کمک بسیاری کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با تاکید بر اینکه هدف به توسعه شهرستان بهشهر است، افزود: ظرفیت‌های این شهرستان بسیار استثنایی است و در هیچ کجای کشور همه ظرفیت‌ها با هم باشد، وجود ندارد.

برزگر در خصوص طرح جامع عباس آباد، توضیح داد: پلان مدیریت مجموعه میراث جهانی باغ عباس آباد بهشهر توسط پایگاه جهانی عباس آباد تهیه پس از نهایی شدن به سازمان آب منطقه‌ای و منابع طبیعی استان برای ارائه نظرات و پیشنهادات ارسال تا ظرف یک ماه بررسی و تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی در خصوص سایت موزه گوهرتپه در نظر گرفته شد، خاطر نشان کرد: برای سردرب ورودی این سایت موزه ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در خصوص گردشگری مزرعه در بهشهر، گفت: گردشگری مزرعه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه ارائه تولید محتوا در شهرستان اقدام بسیار خوبی است که می‌تواند راهبرد خوبی داشته باشد، گفت: برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری در شهرستان باید اقامتگاه‌های بوم‌گردی برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا