شهرستان ها

پلیس گمرکات در مرزهای رازی و سرو راه اندازی می شود

ارومیه – رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان غربی گفت: پلیس گمرکات در مرزهای تمرچین و بازرگان فعال بوده و راه اندازی این پلیس در رازی و سرو نیز در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ بابک فرشباف در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در خصوص جرم قاچاق اظهار کرد: در این خصوص با دفاتر موجود در گمرک سرو کار داریم و هر کالایی که از گمرک بیرون می‌رود، کنترل می‌شود و اگر در سامانه ثبت نشود، قاچاق محسوب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی همچنین در حوزه مقابله با احتکار، اختلاس، رباخواری، تغییر کاربری و جرم‌های مربوط به مالیات و نظایر آن فعالیت می‌کند، افزود: پلیس امنیت اقتصادی در فراجا از سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرده است و این پلیس، سه اداره کاربردی شامل مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با جرایم اقتصادی و پلیس گمرکات دارد.

فرشباف با اشاره به اجرای اقدامات پیشگیرانه در خصوص مقابله با قاچاق در مرزهای استان افزود: یکی از مهمترین دلایل این کاهش، افزایش اقدامات کنترلی در مرزها توسط شرکت نفت با همراهی فرماندهی انتظامی استان و اجرای چهار طرح ویژه در راستای شناسایی خودروهای با باک اضافه بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال حاضر، قاچاق سوخت در استان به پنج درصد سال‌های گذشته رسیده که کاهشی قابل توجه است، اضافه کرد: در سال جاری ۲۱ دستگاه خودرو که از باک غیراستاندارد استفاده کرده بودند، توقیف شده است.

فرشباف ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات در سال‌های گذشته در استان، قاچاق سوخت بود که با راه اندازی کارت سوخت و همچنین اقدامات کنترلی ویژه به شدت کاهش یافته است.

آذربایجان غربی از استان‌های درگیر با معضل قاچاق به ویژه قاچاق سوخت است چراکه قیمت سوخت در آن سوی مرز بسیار بیشتر و حتی چندین برابر قیمت در ایران است که همین امر، افراد مختلف را به قاچاق سوخت تشویق می‌کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا