شهرستان ها

پنج هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در هرمزگان افتتاح شد

بندرعباس – همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، در چهارمین روز از گرانیداشت هفته دولت،‌ پنج‌هزار و ۹۴۳ واحد مسکونی در هرمزگان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار هرمزگان ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح این واحدهای مسکونی که به صورت نمادین در مرحله سید کامل بندرعباس برگزار شد، اجرای نهضت ملی مسکن را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و اظهارداشت: امروز همزمان ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور افتتاح شد که سهم استان هرمزگان از این تعداد، پنج‌هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی، شامل مسکن روستایی، مسکن خودمالک، بازآفرینی بافت شهری و مسکن حمایتی است.

مهدی دوستی عنوان کرد: این واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در هرمزگان شامل ۲۰۰ واحد مسکن حمایتی، ۳۷۵ واحد بازآفرینی شهری، ۳۲۴ واحد خودمالکی و چهارهزار و ۳۲۴ واحد مسکن روستایی است.

رئیس شورای مسکن هرمزگان، وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان را مطلوب دانست و بیان کرد: به نسبت سرانه‌ی جمعیت، استان هرمزگان بیشترین واحدهای افتتاح شده را در این بهره‌برداری‌ها داشته است.

وی عنوان‌کرد: تامین زمین برای احداث نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان با ۱۱۲ درصد، بیش از نیاز چهار ساله انجام شده و تلاش‌مان این بوده که زمین به اندازه‌ی نیاز بلندمدت در استان تامین شود، چرا که انحصار و محدودسازی شهرها، موجب می‌شود قیمت زمین و مسکن افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به آغاز طرح احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی در شهر بندرعباس، بیان‌کرد: تمام تعهد برنامه‌ای احداث مسکن در مرکز هرمزگان آغاز شده و از این بابت نخستین مرکز استانی هستیم که موفق شدیم این مهم را تحقق ببخشیم.

دوستی تاکیدکرد: در نهضت ملی مسکن شهرستان‌های استان سعی کرده‌ایم که واحدها به صورت ویلایی (یک طبقه و ۲ طبقه) ساخته شود که با سرعت مناسبی در حال انجام است.

تقاضای مسکن در بندرعباس بیش از سهمیه ابلاغی است

استاندار هرمزگان با بیان اینکه برای ۷۵ درصد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن پروانه ساختمانی صادر شده است، خاطرنشان کرد: تقاضای مسکن در بندرعباس بیش از سهمیه ابلاغی است و بر همین اساس تلاش داریم سهمیه استان را در نهضت ملی مسکن افزایش دهیم و از این فرصت برای خانه‌دار کردن همه‌ی مردم استفاده کنیم‌.

دوستی بیان کرد: با وجود محدودیت‌ها، احداث مسکن در استان هرمزگان طبق برنامه پیش می‌رود و با روند فعلی تمام ۶۵ هزار واحد تکلیفی استان در دولت سیزدهم تحویل مردم خواهد شد.

رئیس شورای مسکن هرمزگان با اشاره به افت نیروی کار استان در تابستان اضافه کرد: امید می‌رود با بهبود شرایط آب و هوایی جهشی در این زمینه رخ دهد، البته اکنون هم فعالیت‌ها براساس برنامه زمانبندی درحال انجام است.

وی اشاره کرد: شهر بندرعباس اصلی‌ترین مساله مسوولان هرمزگان در زمینه مسکن بوده که با آغاز عملیات تسطیح زمین ۱۵ هزار واحدی و احداث همزمان واحدهای مسکونی، اجرای تمام برنامه در این بخش شروع شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا