شهرستان ها

پوشش صندوق بیمه اجتماعی برای ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر

بوشهر- مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر گفت: بیش از ۳۳ هزار نفر از جمعیت روستایی استان بوشهر زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهیر کاظمی یکشنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حمایت از جوانی جمعیت، صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر حق بیمه زنان خانه‌دار غیر شاغل دارای سه فرزند را به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر گفت: از ۱۵۰ هزار و ۶۶۷ نفر جامعه هدف روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این استان ۳۳ هزار و ۵۵۸ نفر زیرپوشش این صندوق قرار دارند که از این جمعیت ۹۰۰ نفر شامل ۲۰۳ نفر از کار افتاده، ۴۴۳ نفر از بازماندگان فوتی و ۲۵۴ نفر نیز بازنشسته به عنوان مستمری بگیران این صندوق به شمار می‌روند.

وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر در جذب استان ۲۲ و در بحث تمدید و نرخ وفاداری دومین استان کشور به شمار می‌رود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر گفت: سهمیه ابلاغی برای جذب این صندوق در استان بوشهر هفت هزار نفر تعیین شده است که تاکنون بیش از یکهزار نفر از این سهمیه محقق شده است.

کاظمی اضافه کرد: پرداخت حق بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان و همچنین نقل و انتقال سوابق از این صندوق به دیگر صندوق‌ها و مجموعه تأمین اجتماعی از جمله خدمات ارائه شده به بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عنوان کرد.

وی ادامه داد: جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان، عشایر، افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، مشاغل خانگی، صنایع و هنرهای دستی، بافندگان فرش، گلیم، جاجیم و رانندگان می‌توانند زیر پوشش این صندوق قرار گیرند.

کاظمی گفت: بیشترین جمعیت زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر در شهرستان‌های دشتستان، دشتی و تنگستان و کمترین جمعیت مربوط به جنوب استان با توجه به صنعتی بودن منطقه است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا