شهرستان ها

پویش کاشت ۶.۵میلیون نهال در هرمزگان با سرعت در حال انجام است

بندرعباس – استاندار هرمزگان گفت: پویش کاشت ۶.۵میلیون نهال در هرمزگان با سرعت در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، با حضور استاندار هرمزگان صبح شنبه همزمان با آغاز پویش سراسری کشت یک میلیارد درخت در کشور، ۳ میلیون نهال حرا در سواحل استان هرمزگان کاشته شد. همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان پویش کاشت ۶.۵ میلیون نهال برگزار و کاشت ۳ میلیون اصله نهال حرا در سواحل ۷ شهرستان استان آغاز شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از طرح‌های خوبی که در این دولت آغاز شد پویش کاشت یک میلیارد درخت بود و بنا به برش استانی که در این طرح وجود دارد هرمزگان نیز سهمی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سهم استان ما در این طرح کاشت ۲۵ میلیون اصله نهال است که به طور متوسط سالانه باید حدود ۶.۵ میلیون درخت درسطح استان کاشته شود.

دوستی گفت: در مقایسه با ۲ سال پایانی دولت گذشته که به طور متوسط صد هزار درخت کاشته می‌شد سال گذشته دو میلیون نهال در استان کاشته شد و امسال نیز ۶ و نیم میلیون نهال کاشته می‌شود و رشدی ۶۵ برابری را رقم زده‌ایم.

وی تصریح کرد: عملیات کاشت نهال در استان با توان مضاعف ادامه خواهد یافت تا بتوانیم استان سرسبز و زیبایی داشته باشیم.

امروز همچنین استاندار هرمزگان با حضور در نهالستان ۸ هکتاری باغو به عنوان بزرگترین نهالستان تولید درختان گرمسیری جنوب کشور و نهالستان مردمی کولغان از روند تولید و تکثیر نهال و مزرعه تولید چوب بازدید کرد.

تولید این درختان بیشتر توسط مردم بوده و کاشت آن نیز توسط مردم استان انجام خواهد شد، کاشت نهال حرا در سواحل استان هرمزگان در راستای تحقق اقتصاد دریا محور انجام شده و می‌تواند کمک شایانی به بازسازی ذخایر ماهی و میگو نیز داشته باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا