شهرستان ها

پژوهش ها باید نیازهای جامعه را رفع کنند

شهرکرد- معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: پژوهش های انجام گرفته در دانشگاه ها باید به سمت تولید محصول فناورانه، کارآفرینی و رفع مشکلات و نیازهای جامعه حرکت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس پناهی عصر شنبه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به فعالیت پژوهشی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در کشور، اظهار کرد: در دانشگاه‌های نسل اول اعضای هیئت علمی توانمند و دانشگاه‌های نسل دوم تولید دانش و محتوای علمی انجام گرفته است.

وی با اشاره به ورود دانشگاه‌ها به نسل سوم، عنوان کرد: در این نسل نیازهای حوزه سلامت کشور تأمین می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه پژوهش‌های انجام گرفته در دانشگاه‌ها باید به سمت تولید محصول فناورانه، کارآفرینی و رفع مشکلات و نیازهای جامعه حرکت کند، تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم‌پزشکی باید برای تحقق اهداف شعار سال تلاش کنند.

پناهی با اشاره به اینکه باید از فرار نخبگان جلوگیری شود، ادامه داد: بخشنامه‌ها، نگاه‌ها و دستورالعمل‌ها باید برای تبدیل دانش به محصول و تغییر در رفتار کادر درمان با هدف جلوگیری از فرار نخبگان باشد.

وی تولید واکسن داخلی کرونا را یک افتخار عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد باید برای پیوستن به دانشگاه‌های نسل سوم تلاش کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به رشد واکسیناسیون در کشور، افزود: در دوران شیوع کرونا توان کادر درمان به نمایش گذاشته شد.

در پایان این مراسم ارسلان خالدی‌فر به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد معرفی و از خدمات مجید شیرانی تقدیر شد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا