شهرستان ها

«پیاده روی اربعین» نمایشی از عشق به ولایت و مکتب حسینی است

اردبیل – فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: پیاده روی اربعین حسینی نمودی از عشق به ولایت و مکتب انسان‌ساز امام حسین (ع) است.

سردار رحیم نوعی اقدم در حاشیه مراسم پیاده‌روی نمادین اربعین که هم‌زمان با سراسر کشور در مسیر امامزاده صالح (ع) تا امامزاده سید صدرالدین اردبیل برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حال‌و هوایی که در این پیاده روی و راه‌پیمایی عاشقان و محبان امام حسین و اهل‌بیت (ع) نشان داده‌اند کمتر از مسیر نجف به کربلا نیست چرا که رهروان طریق عشق حسین با خلوص نیت سعی کردند تا در این مراسم معنوی حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: حضور ۲۰ میلیون نفر از عاشقان امامت، ولایت و مکتب سرخ قیام امام حسین (ع) در هیچ‌جای دنیا تکرار شدنی نیست و این حرکت عظیم برای همه دوستان و دشمنان تعجب‌آور است.

فرمانده جبهه مقاومت با بیان این‌که دشمنان قسم خورده مکتب اهل‌بیت (ع) سعی می‌کنند تا به اشکال مختلف این حرکت عظیم و بی‌نظیر راه کم‌اهمیت و فاقد محتوا نشان دهند گفت: پیاده روی و راهپیمایی اربعین حسینی در حقیقت نمایشی از معرفت حقیقی محبان ولایت و مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت است که از عمق وجود برگزار شده و هیچ خدشه‌ای بر اصالت و عظمت آن وارد نیست.

سردار نوعی اقدم گفت: در مسیر راه‌پیمایی اربعین حسینی عاشقان و محبان مکتب ولایت، امامت و سیدالشهدا (ع) مشق عشق و دل سپردگی به ارباب بی‌کفن را تجربه کرده و در حقیقت پیام آزادگی سیدالشهدا (ع) را بازگو می‌کنند.

فرمانده دوران دفاع مقدس محتوا و غنای این حرکت معنوی را بسیار ارزشمند و دارای پیام راستین توصیف کرد و گفت: همه ما باید به این حرکت عظیم امت اسلامی افتخار کنیم چرا که دشمنان قسم‌خورده مکتب اهل‌بیت در طول تاریخ سعی کرده‌اند تا ابهت و عظمت چنین حرکت بی‌نظیری را زیر سوال برده و یا مخدوش کنند.

وی افزود: پیاده‌روی نمادینی که در مسیر امامزاده سیدصالح تا امامزاده سید صدرالدین (ع) اردبیل برگزار شد در حقیقت نمایشی از آن عشق حسینی است که جلوه‌ای دیگر در پایتخت حسینیت پیدا کرده‌است.

به گزارش خبرنگار مهر هم‌زمان با اربعین حسینی جمعی از جاماندگان پیاده‌روی اربعین در حرکتی نمادین مسیر حد فاصل آستان امامزاده صالح (ع) تا امامزاده سید صدرالدین پیاده‌روی کرده و با برگزاری مراسم عزاداری و قرائت زیارت این روز سعی کردند یوم اربعین و شهدای کربلا را گرامی بدارند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا