شهرستان ها

پیام عزاداری حسینی نپذیرفتن ذلت است

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: پیام حقیقی عزاداری حسینی نپذیرفتن ذلت حاکمان فاسد و ظالم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده عصر یکشنبه در همایش حسینیان اردبیل و پلیس عاشورایی در اردبیل اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی در نقطه بلوغ و بالندگی خود باید رویکرد متفاوتی را با محوریت نهضت حسینی و مکتب عاشورایی تبیین و تشریح کند چرا که در این چهار دهه با نپذیرفتن ظلم، ستم و ذلت بیرق آزادیخواهی و حریت امام حسین (ع) را به معنای واقعی بلند کرده است.

وی تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا به هر شکل ممکن این بیرق را سرنگون کند اما از هیمنه و شکوه پیام حسینی و ادامه مکتب معرفت‌ساز یاران عاشورا در هراس و واهمه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل سابقه ۶۰۰ ساله اردبیلی‌ها را در عزاداری حسینی با اخلاص، نظم و شکوه هر چه تمامتر یادآور شد و گفت: مداح، شاعر و مرثیه‌سرای دربار حسینی باید وظیفه و رسالت خود را به درستی در تبیین اهداف قیام سیدالشهدا (ع) بیان کرد تا حق و حقیقت در مسیر کج‌روی‌ها گم نشود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده حقیقت پیام مکتب حسینی را، حقیقت انسان‌ساز و بر مدار حق و حقیقت بودن عنوان کرد و افزود: در این مکتب دیگر صحبت از ذلت و زیر بیرق ظلم رفتن نیست بلکه صحبت از عزت و کرامت انسان‌ها است که به معنای واقعی تجلی حقیقی پیدا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در آستانه ماه محرم باید پالایش حقیقی در بیان مسائل و موضوعات مرتبط با مکتب سیدالشهدا (ع) از سوی شعرا، مداحان و مرثیه‌سرایان انجام شده تا در کنار سایر عوامل برگزاری آئین‌های عزاداری بهترین شکل انتقال پیام راستین کربلا را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با قدردانی از هیئت امنا، ریش سفیدان محلات ششگانه و ۱۳ گانه اردبیل در هماهنگی برای برگزاری آئین‌های با شکوه این ایام اضافه کرد: همراهی با نیروی انتظامی در برقراری نظم و آرامش از اهم مسائل و موضوعاتی است که همه باید به آن توجه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: دشمن امروز از شعور حسینی ملت ایران در واهمه و هراس است و شایسته است شعرا، مداحان و مرثیه‌سرایان بیشتر از پوسته ظاهری به پیام راستین عاشورا و انتقال این مفاهیم به نسل‌های آینده توجه و اهتمام داشته باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا