شهرستان ها

پیشرفت‌های چشمگیر استان در دولت سیزدهم/ رشد خدمات رسانی

دهدشت _ استاندار کهگیلویه و بویراحمد، از دستاوردهای دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت‌ها و توسعه چشمگیر استان خبر داد.

سید علی احمدزاده در حاشیه جام رسانه امید در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن برنامه‌های جامع و منسجمی را برای توسعه همه جانبه این استان در دستور کار قرار داد که نتایج بسیار مطلوبی را به همراه داشته است.

سید علی احمد زاده افزود: در بخش زیرساخت‌ها، دولت سیزدهم توانست با پوشش چندین طرح با نگاه جهادی دسترسی ۹۲ درصدی خانوارهای روستایی به آب آشامیدنی سالم را محقق کند که این رقم در ابتدای دولت قبلی ۶۴ درصد بوده است.

وی ابراز داشت: در حوزه برق، پوشش دسترسی به برق پایدار در مناطق روستایی این استان از ۶۸ درصد در ابتدای دولت قبل به ۹۲ درصد در حال حاضر افزایش یافته و در زمینه گازرسانی نیز شاهد پیشرفت چشمگیری بوده‌ایم، به طوری که میزان دسترسی خانوارهای روستایی به گاز طبیعی از ۵۳ درصد به ۸۲ درصد ارتقا یافته است.

استاندار افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز اقدامات مهمی انجام شده است و نرخ پوشش بیمه سلامت در این استان از ۷۱ درصد به ۹۲ درصد افزایش یافته و نرخ مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال نیز ۴۳ درصد کاهش داشته است.

احمد زاده اختصاص میزان قابل توجهی اعتبار برای توسعه مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد و پیش بینی میزان چشمگیری تسهیلات بانکی را از دیگر هدفگذاری های دولت دانست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تکمیل و بهره برداری از همین چهار طرح مهم پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند، بهره برداری از جاده پاتاوه دهدشت و تکمیل و به سرانجام رسیدن سد چمشیر با وجود هزینه‌های هنگفت و روند فرسایشی از خدمات بزرگ دولت است، افزود: در سفر اول هیأت دولت هفت هزار میلیارد تومان وارد استان شد و در سفر دور دوم ۱۳ هزار میلیارد تومان تخصیص یافت که ۲ ساله است.

همچنین احمد زاده به اعتباری افزون بر ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری اشاره کرد.

استاندار با بیان اینکه نیروگاه و سد چمشیر پنجمین سد بزرگ کشور با ظرفیت ۲.۳ میلیارد متر مکعب است افزود: شروع عملیات اجرایی آن سال ۹۰ بوده، اما مطالعات اولیه آن از سال ۷۳ شروع شده بود.

وی با اشاره به در دستور قرار گرفتن تکمیل طرح با توجه به مصوبه سفر نخست دولت، اعلام کرد: تأمین اعتبارات ارزی و ریالی سبب تحقق بزرگ‌ترین سد بتن غلتکی خاورمیانه در استان شد.

احمد زاده به بهره برداری از پروژه ۲۰ ساله پتروشیمی گچساران در سفر شهید جمهور اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها در سال ۸۴ در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار شروع شده و تا امروز ۱.۳ میلیارد یورو در این پروژه هزینه و سه هزار نفر در این پروژه مشغول به کار شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد جاده پاتاوه به دهدشترا از دیگر پروژه‌های مهم دانست و به آغاز عملیات اجرایی آن از دهه ۷۰ اشاره کرد و گفت :۱۴۰۰ میلیارد تومان در این پروژه اقتصادی و عمرانی هزینه شد که افتتاح آن بسیار مهم بوده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا