شهرستان ها

پیشرفت علمی ایران مدیون انقلاب شکوهمند اسلامی است

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی ایران در ۴۴ سال گذشته خارق‌العاده است و ما این پیشرفت را مدیون انقلاب اسلامی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر چهارشنبه در مراسم زنگ انقلاب همزمان با آغاز دهه فجر در اردبیل اظهار کرد: انقلاب اسلامی عزت و عظمتی روزافزون به ملت ایران داد و ما امروز شاهد پیشرفت‌های گسترده کشور در مجامع ملی و بین‌المللی هستیم.

وی با اشاره به اینکه دنیا در ۴۴ سال پیش به قدرت و عظمت فکری ملت ایران پی برد، تصریح کرد: امروز هر آنچه که از علم، تکنولوژی و فناوری‌های مدرن در کشور وجود دارد، همه در سایه انقلاب بزرگ اسلامی به دست آمد و ما را از وابستگی به شرق و غرب نجات داد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه پیشرفت علمی ایران اصلاً قابل قیاس با رژیم شاهنشاهی نیست، گفت: تولید ثروت دانش‌بنیان، تولید داروهای بیماران صعب‌العلاج، دستیابی به انواع سلاح‌های پیشرفته و… همگی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

عاملی دانش‌آموزان و نسل جدید انقلاب را موظف به شناخت ابعاد گوناگون این انقلاب دانست و افزود: نسل جوان و نوجوان ما باید با این دستاوردها آشنا شده و قول شیطنت‌های رسانه‌ای غرب را نخورند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی هیچ وقت دلش به حال ما نمی‌سوزد و همواره درصدد از پای درآوردن ما است، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز تبلیغ منفی علیه ایران در رسانه‌های غربی مشاهده می‌شود، همگی اقدامی از سر استیصال است چرا که آنها قدرت رویارویی با نیروی عظیم انقلاب اسلامی را ندارند.

عاملی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی کشورهای جهان با الهام از اندیشه‌های امام خمینی به پا خاسته و درصدد نجات کشور خود بودند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ اتفاق مبارکی بود که کل جهان را به لرزه درآورد و آزادیخواهان را از یوغ استکبار نجات داد.

وی فتنه‌های طراحی شده از سوی دشمنان را نقش بر آب اعلام کرد و ادامه داد: امپراطوری رسانه‌ای غرب هر قدر تلاش کند، نمی‌تواند به جبهه حق ایران نفوذ کند چرا که آنها سراسر باطل و نابودشدنی هستند.

عاملی پیشرفت و آبادانی کشور را پیام عظیم دهه فجر اعلام کرد و گفت: این دهه فرصتی استثنایی برای بیان دستاوردهای نظام به ویژه برای نسل نوجوان و جوان است.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: قبول داریم که بخشی از افت تحصیلی مربوط به تعطیلی سه ساله کرونا است اما باید دانش‌آموزان تلاش کنند نمرات خود را به تراز بالاتری رسانده و میانگین نمرات را ارتقا دهند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: هر دانش‌آموزی که در مدارس اردبیل در ارتقای میانگین نمرات تلاش کند، به ۱۰ نفر اول جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم زنگ انقلاب نواخته شده و همزمان با اجرای سرودهای ملی و مذهبی، یاد و خاطره ۱۲ بهمن گرامی داشته شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا