شهرستان ها

پیش بینی اعتبار احداث کتابخانه مرکزی بیرجند در سفر دوم رئیس جمهور

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: احداث کتابخانه مرکزی در بیرجند یک ضرورت است و پیش بینی اعتبار مورد نیاز برای احداث آن در سفر دوم رئیس جمهور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهار کرد: با توجه به اینکه احداث کتابخانه مرکزی در بیرجند یک ضرورت است، در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی پیش بینی اعتبار برای آن خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این با دعوت از معاون توسعه منابع وزارت ارشاد برای سفر به استان از وی خواسته خواهد شد که اعتباری برای این منظور اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه در استان فرهنگی نیاز به اقدامات بیشتری در این حوزه است، بیان داشت: در شرایط موجود باید نهایت بهره برداری را از منابع ملی برای احداث، بهسازی و تجهیز کتابخانه ها بکنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان می‌خواهیم که نهایت تخصیص‌ها را در این حوزه داشته باشد، گفت: از کتابخانه های روستایی باید به شکل چند منظوره استفاده شود.

به گفته وی با همکاری شورای اسلامی استان باید پیگیری لازم برای تحقق نیم درصد درآمد شهرداری‌ها برای کتابخانه ها انجام شود.

وی با یاد آوری این نکته که در جنگ سخت دوران دفاع مقدس چیزی که سبب شد در مقابل دشمن بایستیم، قدرت نرم ما بود، ادامه داد: مبانی دینی، ملی و آداب و رسوم پایه‌های قدرت نرم ما هستند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه کتاب یکی از ارزشمندترین آثار بشری است، گفت: کتاب سبب تقویت تمدن‌ها و فرهنگ‌ها می‌شود و مادر تمدن‌ها کتاب است و یکی از ارکان اصلی تمدن ایرانی _ اسلامی کتاب هست.

قناعت با اشاره به اینکه سرانه کتابخوانی در خراسان جنوبی نسبت به استان‌های دیگر خوب است، اظهار کرد: سرانه کتابخوانی استان باید با اقداماتی که انجام می‌شود، افزایش یابد.

وی با انتقاد از اینکه بیشتر جلسات بیل و کلنکی است، بیان داشت: در بیشتر جلسات به مباحث عمرانی پرداخته می‌شود و کمتر مباحث مربوط به برنامه‌ریزی و فضای مجازی مطرح می‌شود. باید یک جهارم وقت برای زیرساخت‌ها و سه دوم زمان به مباحث حوزه نرم اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه از حداقل‌ها باید حد اکثر استفاده را بکنیم، افزود: از حداکثر زیرساخت‌های موجود، حداقل استفاده را می‌کنیم که با برنامه‌ریزی دقیق از کتابخانه های موجود بیشترین بهره برداری را باید بکنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در این حوزه نبود برنامه است، اظهار کرد: یکی از موضوع‌های اصلی مربوط به سلامت فکری افراد جامعه کتاب است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا