شهرستان ها

پیش بینی تحویل ۳ هزار تن گندم به سیلوهای دولتی در بردسکن

بردسکن- مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: با توجه به سطح ۸ هزار هکتاری مزارع گندم امسال پیش بینی می‌شود ۳ هزار تن گندم تحویل سیلوهای دولتی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مسروری ظهر سه شنبه در دیدار با فرماندار بردسکن به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با ارائه گزارش از حوزه کشاورزی اظهار کرد: به لحاظ خشکسالی‌های اخیر سطح زیر کشت باغات انار شهرستان بردسکن از ۳ هزار ۸۰۰ هکتار به هزار و ۸۰۰ هکتار رسیده که با این تفاسیر هنوز هم رتبه اول استان را دارا هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن افزود: در محصول انگور با سطح زیر کشت ۲۰۰ هکتار هم بردسکن مقام اول را در استان از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه شهرستان بردسکن در بحث محصول کلزا به عنوان یک برند شناخته می‌شود، افزود: با سطح زیر کشت ۲۳۴ هکتار کلزا عملکردی مساوی با ۴۰۰ هکتار داشتیم و ۷۰۰ تن کلزا به شرکت‌های دانه‌های روغنی تحویل داده شد.

مسروری در ادامه به حوزه دامپروری که این روزها حال روز خوبی ندارد، پرداخت و بیان کرد: متأسفانه با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله اخیر تعداد دام سبک از ۳۹۰ هزار رأس به ۱۶۰ هزار رأس رسیده است و و دام سنگین نیز ۴ هزار و ۵۰۰ رأس و شتر نیز ۳ هزار ۵۰۰ نفر که در حوزه شترداری مقام اول را در استان دارا هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با اشاره به اینکه شتر داران ما دانش کافی را ندارند و در حوزه ترویج بیشتر باید کار شود، افزود: در حوزه مرغداری ۵۷ واحد مرغداری صنعتی با تولید تقریباً هر ۸۷۵ هزار قطعه در هر دوره جوجه ریزی در حال توسعه است.

وی با بیان اینکه چندین متقاضی برای احداث واحد مرغداری به جهاد مراجعه کردند، گفت: تعداد ۲ معدن ما در خواست مرغداری ۲۰۰ هزاری و ۳۵ هزاری را داشتند که کارهای واگذاری زمین آنها در حال انجام است.

مسروری در ادامه بیان کرد: در حوزه شیلات ۲۰۰ استخر ذخیره آب داریم که در حال ساماندهی به سمت تولید پرورش ماهی‌های سرمابی و گرمابی هستند و تا امروز ۱۰۰ هزار بچه ماهی کپور در استخرها رها سازی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن به حوزه گلخانه اشاره کرد و افزود: با همیاری بخش خصوصی در مقیاس کوچک ۱۲۰ پرونده گلخانه در حال بررسی است و جهت دریافت وام به ادارات و بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

لزوم برنامه ریزی و تلاش و همکاری جهاد کشاورزی و ادارات مرتبط

علی دهقان زاده، فرماندار شهرستان بردسکن نیز در این دیدار بر ضرورت برنامه ریزی و تلاش و همکاری جهاد کشاورزی و ادارات مرتبط با این حوزه در جهت پیشرفت و ارتقا این بخش مهم از تولید و تأمین مواد غذایی که یکی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه است، تاکید کرد.

وی افزود: اهمیت فعالیت جهاد کشاورزی به دلیل ارتباط مستقیم با قشر مولد جامعه یعنی کشاورزان، دامداران و تولیدکنندگان بسیار ارزشمند است و بر کسی پوشیده نیست و با توجه به مسؤولیت خطیری که در حوزه کشاورزی و تنظیم بازار وجود دارد تعامل، تلاش، زحمات و خدمات مدیران و کارکنان این حوزه قابل تقدیر است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا