شهرستان ها

پیش بینی تولید ۳۵ میلیون لارو کپور در گلستان

گرگان- رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان از پیش بینی تولید ۳۵ میلیون لارو کپور در این مرکز خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمظفر اعتصامی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سه میلیون قطعه لارو کپور دریایی تولید شده در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان به مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید انصاری رشت تحویل انتقال داده شد.

رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان افزود: امسال برای برای نخستین بار در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان، بالغ بر ۲۰ میلیون قطعه لارو کپور دریایی حاصل تکثیر مصنوعی تولید شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید انصاری رشت، انتقال هشت میلیون قطعه لارو کپور دریایی طی دو مرحله به مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سد وشمگیر هم انجام شد.

اعتصامی افزود: تولید لارو کپور دریایی در این مرکز ادامه دارد و در حال حاضر این آمادگی را داریم که به استان‌های همجوار هم تا پنج میلیون قطعه لارو کپور دریایی انتقال دهیم.

اعتصامی گفت: به ۱۳ واحد استخرهای تکثیر و پرورش، ضمن لانه گذاری، مولدان کپور دریایی برای تکثیر نیمه مصنوعی، معرفی شدند.

رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان افزود: پیش بینی می‌شود بالغ بر ۳۵ میلیون لارو کپور دریایی امسال در این مرکز تولید شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا