شهرستان ها

پیش بینی رگبار باران و رعدوبرق در برخی از مناطق خراسان رضوی

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا عصر مجدداً در مناطقی از جمله دامنه‌های بینالود، غرب و جنوب استان بر میزان ابرناکی افزوده شده که رگبار باران و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

آیدا فاروقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، بارش پراکنده برف تا بعدازظهر امروز ادامه داشته و تا فردا صبح با خروج هسته سامانه بارشی بطور گسترده از جمله در مناطق مستعد تشکیل مه سبب کاهش میدان دید خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از فردا بعدازظهر مجدداً در مناطقی از جمله دامنه‌های بینالود، غرب و جنوب استان بر میزان ابرناکی افزوده شده که رگبار باران و رعدوبرق دور از انتظار نیست. شایان ذکر است با افزایش محسوس دمای هوا، فردا هوا به نسبت گرم و بتناوب ماندگار است.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا یکشنبه را صاف تا قسمتی ابری با مه صبحگاهی بعدازظهر وزش باد بتدریج افزایش ابر با احتمال بارش باران و برف پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کلات نادر با کمینه دمای ۲- درجه سلسیوس سردترین و مه‎ولات با بیشینه دمای ۲۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۱- و ۱۶ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین ارتفاع برف، مقدار بارندگی و سرعت وزش باد از شهرستان‌های مشهد ۲ سانتی‌متر، کاشمر ۷/۵ میلی‌متر و ‎داورزن ۵۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا