شهرستان ها

پیگیری برای سرمایه گذاری قزاق ها در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی

گرگان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: پیگیری برای سرمایه‌گذاری قزاق ها در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی یکی از مهم‌ترین مباحث مطروحه در جلسه با هیئت تجاری قزاقستان خواهد بود.

سید محمد دهنوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کاروان تجاری و سیاسی استان منگستائو قزاقستان برای بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی، معدنی و همچنین برگزاری جلسات حضوری با فعالان بخش اقتصادی و تجاری امروز (چهارشنبه) وارد گلستان خواهند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی به عنوان یکی از محوری ترین مباحث مطروحه در مذاکرات مدنظر طرفین خواهد بود و همچنین تلاش خواهیم کرد تا در حوزه صنعت و معدن و تجارت و بازرگانی به دستاوردهای مطلوبی برسیم.

دهنوی گفت: تلاش می‌کنیم در این جلسات، پیش نویس تفاهم‌نامه نهایی بین استان منگستائو و استان گلستان تنظیم شود تا در اوایل سال آینده و همزمان با سفر استاندار منگستائو قزاقستان به گلستان شاهد امضای این تفاهمنامه باشیم.

وی افزود: توسعه روابط با همسایگان شمالی یکی از عمده‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم بوده است و در این بین کشور قزاقستان به سبب برخورداری واقع شدن در مسیر راه آهن KTI یکی از گزینه‌های مدنظر گلستان است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا