شهرستان ها

پیگیری راه‌اندازی موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه قزوین ادامه دارد



رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: برای راه‌اندازی موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه نیز برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا در حیاط شترخان و در کنار موزه دکتر صالحی موزه خوشنویسی راه‌اندازی شود و همچنین مکان این انجمن نیز در کنار موزه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین با پیگیری زمینه‌های همکاری مشترک شورا و انجمن خوشنویسی در راستای تثبیت پایتخت خوشنویسی قزوین برگزار شد.

بابک البرزنیا در این جلسه با اشاره به درخشش انجمن خوشنویسی به عنوان شعبه نمونه کشور گفت: در جشن بزرگ خوشنویسی که به مناسبت هفتاد و سومین سال تاسیس انجمن خوشنویسان ایران برگزار شد، انجمن خوشنویسان قزوین برای سومین بار به‌عنوان شعبه نمونه کشوری برگزیده شد.

رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین همچنین خواستار همکاری و تعاملات بیشتر شورا و مدیریت شهری در راستای حمایت از خوشنویسان و برگزاری برنامه‌های خوشنویسی شد و گفت: ضرورت دارد برای تثبیت عنوان پایتخت خوشنویسی شهر قزوین و در زمینه حمایت از هنرمندان و اساتید خوشنویسی و برگزاری دوره‌های آموزشی برنامه‌های مشترک زیادی تعریف و اجرایی شود.

در ادامه اعضای شورای انجمن خوشنویسان قزوین به نقطه نظرات خود از جمله ایجاد کارگروه تخصصی خوشنویسی در شورا و مدیریت شهری، حمایت از اساتید و هنرمندان هنر خوشنویسی، افزایش المان‌های خوشنویسی در شهرقزوین، در نظر گرفتن مکان مناسب و درخور برای انجمن خوشنویسان، استفاده از آثار خوشنویسی در اعطای هدایا، توجه به آموزش هنر خوشنویسی پرداختند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با بیان اینکه درکنار انجمن خوشنویسان هستیم، خاطر نشان کرد: کمیسیون فرهنگی شورا با روی گشاده در کنار اقدامات و رویدادهای انجمن خوشنویسی قزوین قرار دارد.

قاسم اللهیاری خواستار ارتباط بیشتر انجمن خوشنویسان و اطلاع‌رسانی رویدادهای خوشنویسی و مکاتبه آن‌ها با شورا به منظور حمایت‌های بیشتر شد.

وی همچنین از طرح خانم اشدری مبنی بر ایجاد نهضت خوشنویسی در قزوین استقبال کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا