شهرستان ها

چندین پروژه بزرگ در سفر رئیس جمهور در پارسیان افتتاح می شود

بندرعباس – استاندار هرمزگان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان گفت: در این سفر در شهرستان پارسیان چند میلیارد دلار پروژه افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی چهارشنبه شب در دیدار با حجت الاسلام اسماعیل نیا امام جمعه پارسیان و جمعی از اقشار مردم و معتمدان این شهرستان با تاکید بر جایگاه ویژه پارسیان در توسعه هرمزگان اظهار داشت: دیدار با مردم و شنیدن صحبت‌های مرتبط با مشکلات و درخواست‌های عمومی مبحث مهمی است که از ابتدا تلاش داشتیم به صورت مستمر انجام دهیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم در این حوزه برنامه سفرهای درون استانی و برنامه بی واسطه با مردم است که تاکنون با حضور در چهار شهرستان، پای صحبت‌های مردم نشسته‌ایم و به زودی نیز با حضور در پارسیان برنامه بی واسطه با مردم را در این شهرستان اجرا خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان گفت: بر خلاف شهرستان‌های مختلف که دغدغه توسعه داریم ولی در پارسیان نگرانی ما شکاف میان توسعه با مردم است.

وی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به هرمزگان در شهرستان پارسیان چند پروژه بزرگ از جمله چند پروژه زیرساختی، واحد پتروشیمی و نیروگاه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، در حوزه زیر ساختی نیز بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه شده و ساخت یک نیروگاه بزرگ نیز در این شهرستان از برنامه های اصلی دولت است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: در حوزه اشتغال در پارسیان باید برخی قوانین موجود اصلاح شود که نظر خود را در این رابطه به مسئولان کشوری ارائه داده‌ایم که ماحصل آن به نفع مردم پارسیان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه واقعی سازی هزینه انتقال آب و انرژی کلید مهم توسعه جنوب کشور است اظهار داشت: اگر این اتفاق رخ بدهد سرمایه گذارن برای سود بیشتر و کاهش هزینه‌ها به سواحل جنوبی کشور خواهند آمد.

دوستی گفت: در حوزه راه‌های مواصلاتی غرب استان، قطعه 105 کیلومتری بندرلنگه به پارسیان در اولویت قرار دارد اما با توجه به اینکه مطابق برآوردها این محور بالغ بر 1800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد با بودجه جاری نمی‌توان عملا برای اصلاح آن اقدام موثری انجام داد از این رو بنا داریم از محل مولد سازی این اعتبار را تامین کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه پرونده‌های مالیاتی تاکنون 44 پرونده به استان هرمزگان منتقل شده که در نتیجه آن بودجه شهرداری‌ها به ویژه شهرداری بندرعباس ارتقای قابل توجهی یافته اما در غرب استان این مسئله نیازمند پیگیری بیشتری است.

استاندار هرمزگان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان گفت: 10 مصوبه تحولی برای شهرستان پارسیان در این سفر پیشنهاد خواهیم داد که با تصویب این مصوبات می‌توان روند توسعه پارسیان را تسریع بخشید.

وی با تاکید بر اینکه مسائل مرتبط با منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در سفر وزیر صمت به استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت افزود: در حوزه استخدام‌ها هم همانگونه که در صنایع غرب بندرعباس جذب افراد از طریق آزمون انجام می‌شود در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان و صنایع وابسته هم تلاش خواهیم کرد همین رویه برقرار شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: در حوزه حق آلایندگی هم به جد پیگیر هستم تا سهم استان افزایش یابد ولی در سال گذشته مبالغی جذب و به شهرداری های متبوع تخصیص یافت.

در این جلسه حجت الاسلام اسماعیل نیا امام جمعه پارسیان با تقدیر از تلاش‌های استاندار هرمزگان در جهت توسعه استان گفت: پارسیان در دوران گذر از وضعیت سنتی به صنعتی است و می‌تواند در سالیان آینده به عنوان موتور محرک پیشران استان نقش آفرینی کند.

وی افزود: با توجه به افزایش روز افزون جمعیت کار در این شهرستان، نیاز به ارتقای زیرساخت‌ها در پارسیان وجود دارد برای مسائلی همچون بهداشت و درمان، محورهای مواصلاتی و مسکن بایستی برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام اسماعیل نیا گفت: باید در حوزه تخصیص بودجه و اعتبار نگاه ویژه شود تا بتوان شاهد توسعه متوازن در این منطقه مهم شد و زیرساخت‌های مورد نیز تامین شود.

گفتنی است در این جلسه جمعی از معتمدین شهرستان پارسیان نیز به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و درخواست‌های خود پرداختند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا