شهرستان ها

چهارمحال و بختیاری ظرفیت «شهر جهانی نمد» شدن را دارد

شهرکرد-مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ظرفیت تبدیل شدن به «شهر جهانی نمد» را دارد و این موضوع در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضا جیلان پیش ظهر شنبه در مراسم سالروز ثبت شهرکرد به عنوان «شهر ملی نمد» با اشاره به افتتاح نمایشگاه «نمد مالی نوین و سنتی»، اظهار کرد: ۵۰۰ هنرمند در حوزه نمد چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

وی با بیان اینکه به این مناسبت از کتیبه‌های تاریخی سنگی صدر اسلام در استان رونمایی شد، عنوان کرد: علاقه مندان می‌توانند از این کتیبه‌های تاریخی در موزه باستان‌شناسی مرکز چهارمحال و بختیاری بازدید کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری به فعال شدن دبیرخانه «شهرکرد شهر ملی نمد» اشاره کرد و افزود: این مهم با هدف استفاده از توان مدیریت شهری در راستای فعال کردن صنعت نمد استان صورت پذیرفته است.

جیلان با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری ظرفیت تبدیل شدن به «شهر جهانی نمد» را دارد، تصریح کرد: این مسئله یکی از مهم‌ترین برنامه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به ضرورت حضور فعالان صنعت نمد در بازارهای جهانی، مطرح کرد: حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نقش مهمی در امر فروش محصولات نمدی دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ساخت نمادهای مربوط به حوزه تولیدات نمدی، اعلام کرد: این نمادها باید در سراسر استان به خصوص در مرکز استان نصب شود.

جیلان اظهار کرد: نمادهای مربوط به حوزه نمد می‌توانند مردم را با این هنر و صنعت آشنا کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا