شهرستان ها

چهار هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی همدان هستند

همدان- مدیرکل بهزیستی استان همدان، تعداد سالمندان دارای پرونده در بهزیستی را بالغ بر ۴ هزار و ۲۳۵ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد، بالغ بر ۲ هزار و ۵۱۳ نفر آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شاهقدمی سه شنبه در جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان همدان که در سالن جلسات دفتر معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری همدان برگزار شد، تعداد سالمندان دارای پرونده در بهزیستی را بالغ بر ۴ هزار و ۲۳۵ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد، بالغ بر ۲ هزار و ۵۱۳ نفر آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراکز شبانه روزی سالمندان استان همدان سه مورد است، اضافه کرد: تعداد سالمندان مقیم این مراکز نیز ۳۱۴ نفر است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به عملکرد خانه‌های کوچک نیز اظهار کرد: سه مرکز روزانه سالمندان نیز در استان همدان با ۲۳۰ نفر ارائه خدمات می‌کند.

شاهقدمی بر لزوم توجه به ارتقای سطح مهارتی و آموزشی مراقبین سالمندان تاکید کرد و افزود: در کنار توجه به مواردی نظیر اعطای وسیله توانبخشی به سالمندان، سعی شد تا در زمینه هنر درمانی، اردوهای تفریحی، آموزش‌های زندگی سالم وغیره نیز ورود داشته باشیم.

این مسئول با تصریح بر اینکه طی هفته بهزیستی سال جاری، مرکز خانه خورشید همدان در محل جدید افتتاح شد، گفت: پیگیری راه اندازی دومین بنیاد فرزانگان همدان نیز طی سال جاری به انجام رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تعداد ۴۲۱ سالمند از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند، گفت: ۸۲۹ سالمند نیز از خدمات بیمه بهزیستی بهره مند هستند.

در ادامه این جلسه که با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان برگزار شد، مقرر شد که طی ۱۰ روز آینده وضعیت آموزش مراقبین سالمندان در استان همدان تعیین تکلیف و وضعیت اجرای سند ملی سالمندان در استان مورد بررسی قرار گیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا