شهرستان ها

کاروان سلامت و نیکوکاری به منطقه مشایخ شهرستان کیار اعزام شد

کیار- کاروان سلامت و نیکوکاری به منطقه کم برخوردار روستای معدن در بخش مشایخ شهرستان کیار اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مثنوی سرپرست جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری در این رابطه گفت: جعیت هلال احمر استان با توجه به اهداف انسان دوستانه خود در قالب کاروان سلامت و نیکوکاری به همراه گروه جهادی اقدام به ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی در روستاهای محروم دهستان مشایخ به خصوص روستای معدن کرد.

وی افزود: کمک و توسعه به رشد جمعیت و تشویق به فرزند آوری و جوان سازی جمعیت یکی از وظایف مسئولان و نهادها است، که جمعیت هلال احمر همواره در این راستا پیشگام بوده است.

مثنوی گفت: این کاروان سلامت و نیکوکاری با همکاری شبکه بهداشت و درمان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، دامپزشکی، گروه جهادی حضرت رقیه (س) و دهیاری روستا برگزار شده بود.

وی ادامه داد: در قالب این کاروان خدمت گیرندگان توسط پزشک عمومی شبکه بهداشت و درمان ویزیت شدند و دارو ها نیز به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت؛ همچنین متقاضیان توسط دندان پزشک معاینه شده و خدمات دندان پزشکی رایگان دریافت کردند.

وی با تاکید بر فراگیری آموزش های امدادی اضافه کرد: در این برنامه با استفاده از مربیان مجرب جمعیت هلال احمر، آموزش کمک های اولیه و مخاطرات به شرکت کنندگان داده شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: انجام خدمات غربالگری فشارخون، اندازه گیری اکسیژن خون، توزیع ماسک و خدمات مشاوره ای از جمله خدمات این کاروان به مردم منطقه مشایخ شهرستان کیار بود.

مثنوی افزود: تیم حمایت روانی سحر هم در این کاروان حضور داشت، که ضمن انجام بازی و سرگرمی برای کودکان، کودکان آسیب دیده را شناسایی کرده و به روانشناس ارجاع دادند.

وی ادامه داد: در قلب طرح مهربانی مهر نیز پک های آموزشی و لوازم التحریر بین کودکان نیاز مند توزیع شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری یادآور شد: کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان با حفظ کرامت انسانی و همچنین ایجاد مشارکت موثر در بین اعضای این جمعیت از اهداف برگزاری طرح کاروان سلامت جمعیت هلال احمر است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا