شهرستان ها

کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند

آستارا- امام جمعه آستارا با اشاره به نقش کارگران در تحقق شعار سال گفت: کارگران نیروهای اصلی و موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا با اشاره به آیات قرآن و احادیث اهل بیت (ع) به بیان تأثیر ایمان و تقوا در گشایش در زندگی و باز شدن درهای برکات الهی اظهار کرد: غفلت از یاد خدا را سبب محروم شدن از نعمت‌های الهی و بی بهره ماندن از رحمت پروردگار عالم در آخرت می‌شود.

امام جمعه آستارا با گرامیداشت هفته سلامت، اقدامات انجام گرفته توسط دولت در حوزه سلامت را شایسته تقدیر دانست و افزود: با توجه به شعار امسال باید در حوزه سلامت به سمت مردمی سازی برویم و با ترویج اقدامات پیشگیرانه در حوزه بهداشت و مشارکت مردم در طرح‌های غربالگری ضریب سلامت در جامعه را افزایش دهیم.

وی ضمن گرامیداشت هفتم اردیبهشت، روز ایمنی و حمل و نقل گفت: متأسفانه در تعطیلات نوروز امسال ۱۰۶۵ نفر در حوادث رانندگی فوت کرده و بیش از ۱۷۰۰۰ نفر مصدوم شده‌اند، در صورتی که با ایمن سازی راه‌ها و رعایت قوانین توسط رانندگان محترم این امکان وجود داشت که این هموطنان در کنار خانواده‌های خود باشند.

حجت الاسلام باقری ارومی نهم اردیبهشت، روز شوراها را نیز تبریک گفت و از اختلافات موجود بین اعضای شوراها گلایه کرد و افزود: اگر اختلاف نظر و سلیقه‌ها موجب تضارب آرا و افزایش بهره وری گردد بسیار مفید و ارزشمند است؛ اما وقتی اختلافات به نزاع و درگیری بینجامد سبب سستی و عقب ماندگی است.

حفظ و نگهداری پروژه‌های شهری از افتتاح آنها مهم‌تر است

وی آماده سازی بلوار شورا جهت استفاده عموم مردم را بعد از مدت‌ها تأخیر به فال نیک گرفت و ادامه داد: بالاخره پس از مطالبه گری در تریبون‌های مختلف و پیگیری‌های برخی مسؤولان این بلوار آماده افتتاح و بهره برداری است ولی یک تذکر خدمت شهردار محترم عرض می‌کنم نگهداری پروژه‌های پس از افتتاح از اصل آن پروژه مهم‌تر است و اگر قرار است این پروژه هم به سرنوشت ساحل کاکوله دچار شود بهتر است از اکنون فکری به حال آن کنید.

امام جمعه آستارا یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفته و افزود: کارگران نیروهای اصلی و موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند و در این سالی که جهش تولید با مشارکت مردم باید انجام پذیرد خیلی بیشتر نقش و اهمیت کارگران در تحقق شعار سال آشکار می‌شود.

وی سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم و روز عقیدتی و سیاسی در سپاه را گرامی داشت و اضافه کرد: رمز ماندگاری شهید مطهری، فکر اندیشه او به عنوان یک مکتب و یک روش فکری و اعتقادی است و این مهم او را به عنوان یک الگو و یک متفکر جریان ساز همیشه زنده نگه داشته است.

حجت‌الاسلام باقری ارومی با توجه به تبلیغات رسانه‌ای دشمن برای کم ارزش نشان دادن عملیات وعده صادق گفت: آنچه در این عملیات مهم بود اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین الملل بود، اینکه چند موشک شلیک شده و یا به هدف برخورد کرده است مسأله اصلی نیست. مسأله اصلی جرأت یافتن مسلمانان و آزادی خواهان عالم برای نابود کردن رژیم صهیونیستی است که به خوبی اتفاق افتاد و هیمنه تو خالی رژیم خبیث را در هم شکست.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا