شهرستان ها

کاملترین بانک اطلاعاتی درباره قضات پرونده ارزشیابی و نظارت است

زنجان- معاون ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات گفت: کاملترین و بزرگترین بانک اطلاعاتی درباره قضات دستگاه قضایی پرونده ارزشیابی و نظارت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی جعفری در آئین تکریم و معارفه مسئول ارزشیابی در استان زنجان با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) نظارت و ارزشیابی را لازمه کار قضات برشمرد و گفت: ارزشیابی و نظارت بر کار قضات در مرحله اول باعث پیشرفت و تعالی خود آنها می‌گردد و در مرحله بعد باعث اعتلای کارکرد سیستم قضائی و شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

وی ارزیابی عملکرد قضات را در راستای ایجاد انگیزه، حس مسئولیت پذیری در فرد، شناسایی چالش‌های پیش روی دستگاه قضائی، کمک به مدیران و شناسایی افراد نخبه و کارآمد از لحاظ مدیریتی و معرفی آنها به مسئولین دستگاه قضائی عنوان و بیان کرد: این اهداف در سایه نظارت و ارزشیابی از عملکرد قضات میسر است و ما با کمک سایر دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی و همچنین عملکرد خود شخص اقدام به تهیه بزرگترین و کامل‌ترین بانک اطلاعاتی و کارنامه عملکردی قضات نموده که در ارتقا، پاسخ به استعلامات و ارزیابی قضات بسیار مؤثر است.

جعفری ضمن تاکید بر حساسیت تهیه پرونده ارزشیابی توجه به مسائل خانوادگی قضات حمایت از قضات جوان و کم تجربه را مهم بر شمرده و گفت: باید به قضات جوان که تازه وارد کار قضاوت می‌شوند در حوزه‌های مختلف کاری و خانوادگی مورد حمایت مدیران و دستگاه قضائی قرار گیرند تا از لغزش‌ها و خطاها مصون بمانند.

معاون ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات، عملکرد اداری قضات فارغ از گرایش‌های اخلاقی، سیاسی و اجتماعی اولویت معاونت ارزشیابی در تهیه پرونده ارزشیابی توصیف کرد و گفت: توجه به عملکرد اداری، رعایت نظم و انضباط اداری در ورود و خروج افراد نقش مهمی در ارزیابی آنها دارد، چرا که حضور به موقع قاضی در شعبه در ساعات اداری و برخورد مناسب با ارباب رجوع باعث رعایت حقوق شهروندی و کاهش شکایت از قضات در دادسرای انتظامی می‌گردد.

رویکرد دادسرای انتظامی قضات بر مبنای خیر خواهی و اصلاح امور است

رئیس کل دادگستری استان زنجان در مراسم تکریم و معارفه مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات و همچنین نماینده دادسرای انتظامی قضات در استان زنجان با تبریک حلول ماه ذی الحجه و تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) گفت: اهمیت و جایگاه دستگاه قضائی در احقاق حق و اجرای عدالت بسیار بالا است و تحقق این امر مرهون تلاش همکاران مجموعه خصوصاً همکاران قضائی می‌باشد.

حجت الاسلام علی فرجی برحق با بیان اینکه رویکرد دادسرای انتظامی قضات بر مبنای خیر خواهی و اصلاح امور است افزود: در راستای حفظ سلامت و عزت دستگاه قضائی دادسرای انتظامی با رعایت اصل صیانت، حمایت و پیشگیری به وظیفه خود عمل می‌کند.

رئیس کل دادگستری زنجان با تقدیر از زحمات و تلاش‌های همکاران دادگستری استان بر رسیدگی دقیق پرونده‌ها توأم با حفظ حرمت مراجعین و صعه صدر مورد را تأکید قرار دادند.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام مسیح اله میرزایی، مسئول سابق واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان تقدیر و حسن بیگدلی به عنوان مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان و حجت الاسلام حسین اصغری به عنوان نماینده دادسرای انتظامی قضات در استان معرفی شدند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا