شهرستان ها

کاندیدای اصلح باید از سوی مردم انتخاب شود

اصفهان_ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت:حضور در انتخابات برای تقویت یکی از ارکان نظام که جمهوریت است، اهمیت دارد. مردم بایدخودشان کاندیدای اصلح را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین طاهری آکردی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی جهاد تبیین (نشست مجازی کشوری) با موضوع انتخابات ریاست جمهوری که به همت سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و همکاری دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان برگزار شد، گفت: هنر امام خمینی (ره) این بود که در نظام حکمرانی کشور با رویکرد جمهوریت حرکت کرد و بعنوان یک کنشگر سیاسی، مردم را به صحنه آورد.

وی با بیان اینکه در نگاه حکومت اسلامی اگر می‌خواهیم خداداری کنیم، باید مردمداری پیشه کنیم، افزود: جمهوریت و اسلامیت پایه‌های اصلی حکومت اسلامی است و بر این اساس انقلاب نیز بر مبنای شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» شکل گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: جمهوریت به این معناست که مردم حکومت را بپسندند، بنابراین در چنین نظامی آنچه برجسته و تبدیل به یک اصل می‌شود، مقوله «خدمت به خلق» است.

حجت الاسلام طاهری آکردی در ادامه موضوع را از نگاه فلسفه سیاسی مورد اشاره قرار داد و گفت: در اسلام مشروعیت مال خداست و مردم باید بیایند نظام اسلامی را بپذیرند اگر پذیرفتند این نظام محقق می‌شود چرا چون مقبولیت پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در غرب این گونه نیست ممکن است مردم؛ اکثریت یک نظام را نپذیرند ولی با مدل رأی گیری که دارند طرف با یک هفتم رأی یک ششم رأی یک پنجم رأی ممکن است برود مجلس.

حجت الاسلام طاهری آکردی در خصوص اینکه شاید ما هم در انتخابات زیر ۵۰ درصد شرکت کنند، گفت: بله ولی ما برای ملاک مشروعیت نظام بجز رأی یک عنصر دیگری را در اسلام تعریف کردیم و آن بیعت است یعنی اگر بخواهیم ببینیم یک نظام مقبول هست یا نه یک بحث رأی هست که ما بعد از انقلاب این‌همه انتخابات برگزار کردیم انتخابات هشتاد درصد داشتیم تا بالای چهل درصد هم یکی دوتا داشتیم یعنی هر دو مدل داشتیم.

حجت الاسلام طاهری آکردی با تاکید براینکه ما در کنار رأی عنصر بیعت را داریم که در آن تخلف و دروغ وجود ندارد؛ راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، روز قدس و تشییع رئیس جمهورشهید و حضور مردم در صحنه و اینکه همه جا هستند را از مصادیق مقبولیت نظام دانست و افزود پس نقش جمهور بسیار مهم است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره براینکه در غرب برخلاف آن چیزی که می‌گویند مشروعیت مردمی خیلی مهم است آنجا اصلاً مهم نیست فقط شعار است؛ گفت: اما ما واقعاً به مقبولیت مردم معتقدیم.

در ایران مشروعیت و مقبولیت می‌آید کنار هم محقق می‌شود

وی ادامه داد: فشار و مشکلات اقتصادی در جامعه زیاد هست اما مردم نظام را می‌خواهند و همین که نظام را می‌خواهند نظام مقبول است و مشروعیت هم از خدا گرفته چرا چون یک فقیه اسلام شناس عادل در بالا دارد بر امور نظارت می‌کند مشروعیت و مقبولیت می‌آید کنار هم محقق می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه پس اگر مبنای دینی را ببینیم رأی مردم یک اصل هست و در نظام حکمرانی دینی ما دو اصل داریم جمهوریت اسلامیت- مشروعیت مقبولیت؛ گفت: نظام حکمرانی دینی مشروعیت را از خدا می‌گیرد و مقبولیت که بحث جمهوریت است باید مردم بیایند در صحنه و دو راه دارد یک بیعت است که در قالب راهپیمایی‌ها و مراسمات و تجمعات خودش را نشان می‌دهد یک راه هم رأی است و چند بار در رابطه با انتخابات شاهد بودیم حضرت آقا فرمودند حق الناس است از رأی مردم باید دفاع شود و شد؛ مثلاً در انتخابات ۸۸ آقا فرمودند حق الناس است اجازه نمی‌دهم رأی باطل شود.

وی عنوان کرد: در ایران رأی یک حقیقت است مردم اگر حضور پیدا کردند به آنچه که می‌خواهند می‌رسند چون شخص اول مملکت امین است عادل است و اسلام شناس است دغدغه دینی دارد مردم به ایشان اعتماد دارند و دفاع می‌کند.

وی گفت: بنابراین آنچه که امروز اهمیت دارد حضور در انتخابات است برای تقویت یکی از ارکان نظام که جمهوریت است البته ما از طریق شورای نگهبان که هم حقوقدان و هم فقیه در آن هست سعی می‌کنیم مشروعیت هم در آن حفظ کنیم بعد هم تنفیذ رهبری است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: و نکته بعدی اینکه مردم بایدخودشان کاندیدا اصلح را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: یکی از نمادها نقش مردم در حاکمیت این انتخابات ریاست جمهوری است که انشالله همه با حضور پرشور به گزینه اصلح رأی خواهیم داد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا